استفاده و آموزش نیروهای بومی باید برای مشاغل تخصصی در اولویت باشد

14:41 - 15 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۲۸۵۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر صمت در جریان بازدید از عملیات اجرایی کارخانه تولید آهن اسفنجی بختگان گفت: استفاده و آموزش تخصصی مردم منطقه باید در دستور کار قرار گیرد تا در مشاغل تخصصی نیز اولویت اشتغال بومیان باشد.

خبرگزاری میزان _ رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت، از عملیات اجرایی کلان پروژه تولید آهن اسفنجی در بختگان بازدید کرد و گفت: استفاده و آموزش تخصصی مردم منطقه باید در دستور کار قرار گیرد تا در مشاغل تخصصی نیز اولویت اشتغال بومیان باشد.

وی با بیان اینکه اولویت اجرای چنین پروژه‌هایی در مناطق محروم ایجاد اشتغال برای بومیان آن منطقه است، افزود: امروز فولاد یکی از صنایع با اهمیت و شاخص‌های مهم توسعه اقتصادی برای یک کشور محسوب می‌شود.

وزیر صمت با بیان اینکه ایران توانسته در تولید فولاد رتبه هفتم دنیا را در ماه گذشته کسب کند، ادامه داد: پروژه احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی بختگان دارای 3 سهامدار بزرگ است که به ما این اطمینان را می‌دهد که برخلاف دیگر پروژه‌هایی که در گذشته نیمه کاره رها شدند، به سرانجام خواهد رسید.

فاطمی‌امین همچنین گفت: به مدیران این کارخانه گفته‌ام که اولویت اول باید ایجاد اشتغال برای مردم منطقه باشد و در این مسیر فراموش نکنند که آموزش نیروهای بومی را در دستور کار قرار دهند تا در آینده بهانه‌ای برای عدم استفاده از نیروهای بومی نداشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *