اعطای ۴۰۰ هزار وام به بازنشستگان تامین اجتماعی

14:12 - 16 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۳۷۲۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از اعطای ۴۰۰ هزار وام به بازنشستگان خبر داد.

خبرگزاری میزان -طبق اعلام روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی؛  میرهاشم موسوی در جلسه مشترک با وزیر تعاون گفت: مبلغ وام قرض‌الحسنه بازنشستگان از پنج به ۱۲ میلیون تومان افزیش یافته است و بنا داریم که امسال تا ۴۰۰ هزار فقره وام را برای این عزیزان فراهم کنیم و تا کنون ۱۵۰ هزار فقره پرداخت شده و امیدوارم که در این چند ماه پایانی سال تعداد بیشتری پرداخت شود.

وی همچنین درباره خدمات سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: ما امروزه با بیش از ۵۳ درصد جامعه در ارتباط مستقیم هستیم و به‌طور غیرمستقیم هم با کل آحاد جامعه ارتباط داریم و تمام خدمات و فعالیت‌های ما به نحوی می‌تواند سرمایه اجتماعی نظام را ارتقاء دهد. به‌رغم دستاورد‌های ارزشمندی که در نظام بیمه‌های اجتماعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم از جمله پوشش ۷۳ درصدی بیمه‌های اجتماعی و پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه‌ای در حوزه درمان، چالش‌های متعددی در این عرصه وجود دارد که لازم بود در دوره جدید و در زمان بدو ورود، با تمرکز راهبردی روی مسائل اساسی، خود را نسبت به حل این مسائل و چالش‌ها تجهیز کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: مهم‌ترین چالشی که ما با آن مواجه بودیم و هستیم، ناترازی و ناپایداری منابع بوده است. اگر چه در اسناد بالادستی به کرات به این چالش پرداخته شده و در اسناد راهبردی سازمان تامین‌اجتماعی و در برنامه‌های پنج ساله سنوات گذشته هم از آن یاد شده، اما همچنان لازم است این چالش در اولویت اول قرار بگیرد. یکی از علت‌های بروز این ناترازی، کاهش ضریب پشتیبانی است. نقطه سربه سر و تعادل برای صندوق‌های بازنشستگی معادل ۶ تا ۶.۵ است، اما در تامین‌اجتماعی وضعیت فعلی این مولفه حدود ۴.۲ بیمه‌پرداز به ازای هر بازنشسته را نشان می‌دهد.

موسوی تاکید کرد: یکی از این راهبرد‌ها توسعه پوشش بیمه‌های همگانی برای آحاد جامعه است که در اصل ۲۹ قانون اساسی به آن اشاره شده است. بر اساس تحلیل راهبردی که انجام گرفت، جمعیت ۳۰ درصدی خارج از چتر پوشش بیمه‌های اجتماعی، پنجره فرصتی است که می‌توانیم برای تعادل‌بخشی به منابع و مصارف از آن استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه یکی دیگر از راهبرد‌های تحولی این سازمان، توسعه کمی و کیفی خدمات و تعهدات بیمه‌ای و درمان است، تصریح کرد: به‌رغم وجود چالش‌هایی که اشاره شد، از توسعه خدمات غفلت نکرده‌ایم. یکی از اتفاقات خوبی که در این دولت انجام شد، حمایت از زوجین نابارور و راه‌اندازی بیمه ناباروری بود که تا امروز سازمان تأمین‌اجتماعی حدود ۲ هزار میلیارد ریال در بحث جوانی جمعیت هزینه کرده است. هاشمی اضافه کرد:ازدیگر اقدام‌های سازمان افزایش مرخصی زمان بارداری از ۶ ماه به ۹ ماه است که در این دولت اتفاق افتاد و بیمه تکمیلی بازنشستگان هم با رشد ۱۲۰ درصدی مشارکت مالی سازمان و افزایش ۸۰ درصدی سطح خدمات هم در این دوره انجام گرفت که بی‌سابقه بود که البته بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برای سازمان هزینه دارد.

وی گفت: اجرای طرح کرامت رضوی یکی دیگر از اقدامات مورد توجه بوده‏ که در این طرح؛ بازنشستگانی که به زیارت حضرت امام رضا علیه‌السلام مشرف نشده‌اند، به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *