وزیر ارتباطات: تنظیم‌گری و قاعده‌مند کردن فعالیت در پلتفرم‌های بین‌المللی در همه کشورها دنبال می‌شود

9:10 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۴۰۷۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بحث تنظیم‌گری و قاعده‌مند کردن فعالیت در پلتفرم‌های بین‌المللی مبحثی است که در همه کشورها دنبال می‌شود

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره دیکتاتوری رسانه‌ای پلتفرم‌های غربی به ویژه اینستاگرام در ماه‌های اخیر گفت: ما در یک سال گذشته دیدیم که این‌ها هر چیزی که خودشان دوست داشته باشند را ترند می‌کنند و بالا می آورند و حتی به هشتگ آرتین و حادثه تروریستی شاهچراغ هم رحم نکردند و مطالب در مورد آن‌ها را نیز حذف کردند.

وی افزود: این سیاست آن‌هاست در حالی که در همین شبکه‌ها دیدیم که بر خلاف قوانین مصوب خودشان که فروش سلاح ممنوع است، به راحتی در کشور ما تبلیغات و آگهی فروش سلاح در این شبکه‌ها وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ما باید در این حوزه هم پلتفرم‌های بومی خودمان را داشته باشیم و هم بتوانیم این‌ها را نیز تنظیم کنیم. بحث تنظیم‌گری و قاعده‌مند کردن فعالیت در پلتفرم‌های بین‌المللی مبحثی است که در همه کشورها دنبال می‌شود.

زارع‌پور ادامه داد: در همین روزهای اخیر در خود ایالات متحده آمریکا پلتفرم تیک تاک که یک شبکه اجتماعی چینی است، در بسیاری از ایالت‌ها برای کارمندان دولت ممنوع شد و مقدمات‌اش را فراهم می‌کنند که در کل آمریکا این اتفاق بیافتد. مسئولین آمریکایی مصاحبه‌های خیلی تندی در این خصوص انجام دادند و حتی رگلاتور حوزه ارتباطات‌شان مصاحبه کرد که این‌ها در حال جهت‌دهی به افکار عمومی آمریکا هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: حوزه اثرگذاری افکار عمومی از طریق پلتفرم‌های بین‌المللی مسئله‌ای است که همه کشورها به آن توجه می‌کنند و ما هم در این حوزه باید فضا را قاعده‌مند کنیم. اینکه آن‌ها می‌گویند هر چیزی که ما انجام بدهیم باید باشد و لاغیر و نگذارند صدای غیر از خودشان در این فضا جریان پیدا کند و شنیده شود، عین‌ یک دیکتاتوری است.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *