شکایت از ترامپ به دلیل مرگ افسر پلیس کنگره کلید خورد

13:01 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۴۶۷۶
رسانه‎های آمریکا می‎گویند که از دونالد ترامپ به دلیل مرگ یک افسر پلیس کنگره در ژانویه 2021 شکایت شده است.

خبرگزاری میزان - «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا و دو نفر دیگر که در حادثه کنگره در دو سال پیش دست داشتند، به دلیل مرگ «برایان سیکنیک»، افسر پلیس کنگره در ژانویه 2021 مورد شکایت قرار گرفته‌اند.

به گزارش «اسپوتنیک»، این دادخواست می‎گوید: متهم (دونالد ترامپ)، همراه با دیگر همدستان، این انتقال قدرت را از طریق کمپین دروغ و لفاظی‌های آتش‌زا که به غارت ساختمان کنگره آمریکا به عنوان بخشی از یک تلاش شورشی در ششم ژانویه 2021 توسط متهمان «جولیان خاتر» و «جورج تانیوس» و بسیاری دیگر منجر شد، به بحران تبدیل کردند.

این دادخواست می‎افزاید که آن حمله به ساختمان کنگره به قیمت جان «برایان سیکنیک»، افسر کنگره آمریکا تمام شد.

دو سال پیش طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا هجوم بردند تا از تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 توسط کنگره جلوگیری کنند.

این حادثه به آغاز تحقیقات یک کمیته از کنگره و تحقیقات فدرال منجر شد که بیش از 950 نفر را به دلیل دخالت آنها در این موضوع متهم کرده است.

ترامپ و حامیانش تحقیقات متعددی را مبنی بر تقلب در انتخابات 2020 راه اندازی کردند، اما هیچ کدام به نتیجه نرسید.

دو سال پس از این حادثه، دموکرات‌ها نتوانسته‌اند مدرک محکمی مبنی بر برنامه‌ریزی دونالد ترامپ برای یک «شورش» در واشنگتن برای ماندن در قدرت ارائه کنند.

ناظران گفتند که با این وجود، حزب حاکم ممکن است به اندازه کافی جدی باشد تا بتواند رئیس جمهور سابق آمریکا را با وجود خطرات سیاسی عظیمی که در آن وجود دارد، تحت تعقیب قرار دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *