مراسم تجلیل از ورزشکاران جوانمرد و حامی فلسطین برگزار شد

17:07 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۶۵۱۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
بیست و یکمین مراسم بین‌المللی تجلیل از ورزشکاران جوانمرد، حامیان ملت مظلوم فلسطین، بعدازظهر امروز برگزار شد.

خبرگزاری میزان - بیست و یکمین مراسم بین‌المللی تجلیل از ورزشکاران جوانمرد، حامیان ملت مظلوم فلسطین، بعدازظهر امروز(یکشنبه) برگزار شد.

در این مراسم محمد پولادگر، سینا کلهر و مریم کاظمی‌پور سه معاون وزارت ورزش و جوانان تعدادی از روسای فدراسیون‌های ورزشی از جمله مهدی تاج از فدراسیون فوتبال، مرتضی قربانی از فدراسیون تیراندازی، حسن طباطبایی از فدراسیون کاراته، هادی ساعی از فدراسیون تکواندو و ... حضور داشتند.

در این مراسم از 13 ورزشکار داخلی به نام‌های فاطمه قاسمی و وحید مومنی از رشته کاراته، مبینا علی نسب از شطرنج، یونس امامی، محمدصادق فیروزپور،  امیرمحمد یزدانی و محمدحسین محمودی از کشتی آزاد و فرنگی، سید میرهاشمی حسینی از تکواندو، مهران احمدی در بازی‌های رایانه‌ای، نسیم صفایی و نیما رستم‌پور  از بدمینتون و مهدی الفتی از ژیمناستیک و همچنین 5 ورزشکار از لبنان و سودان که از حضور برابر نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی امتناع کردند و خانواده شهید سعید غلامی تجلیل به عمل آمد.

سینا کلهر معاون وزیر ورزش در این مراسم اظهار داشت: مسابقه ندادن و به رسمیت نشناختن حریفان رژیم صهیونسیتی ، یک اتفاق جمعی است و همه از جمله ورزشکار، مربی ، مدیر و حتی رسانه ها در آن نقش دارند. ورزشکار 4 سال زحمت می کشد تا به مدال جهانی و المپیک برسد، اما برای حفظ آرمان‌ها از این مدال می‌گذرد. این اتفاق کار کوچکی نیست و باید همه در چنین اتفاقاتی پشت هم باشند.  ورزشکاری که ایثار کرده، از مدال خود و تلاش چند ساله‌اش گذشته‌ است نباید از حق خود مانند سایر ورزشکاران کنار گذاشته شود. ورزشکاری که به خاطر دفاع از مظلوم از حق خودش گذشته، مقامش قابل مقایسه با ورزشکاری که طلا می‌گیرد نیست. در واقع مبارزه با نفس است که رخ می دهد. 

وی افزود: جهان حقیقتی دارد و باید به باطن قصیه نگاه کنیم.قابل مقایسه با ورزشکاری مدال می‌گیرد نیست. پرچم حمایت از مظلوم روی زمین نمی ماند و همواره در دنیا، جوانمردانی هستند که این پرچم را بردارند. نمونه این موضوع را در جام جهانی قطر توسط تیم مراکش مشاهده کردیم. حمایت از مظلوم یک اتفاق مادی نیست و همه آنهایی که در این مسیر قدم برداشتند، اجرشان را خواهند گرفت. این راه تا روزی که قدس آزاد شود، ادامه خواهد داشت.

حمید مقدم‌فر رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، با اشاره به سجایای اخلاقی و مردمی شهید سلیمانی، خطاب به ورزشکارانی که مقابل نمایندگان رژیم صهیونسیتی قرار نگرفتند، اظهار داشت: قهرمانان واقعی  و همرزم واقعی حاج قاسم سلیمانی شما هستید. این راحت نیست کسی که امید قهرمانی دارد، به خاطر مردم از این مدال می‌گذرد. در واقع آن ورزشکار قهرمان واقعی؛ کما اینکه حاج قاسم قهرمان واقعی بود و شما هم از همین جنس هستید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *