رایس و گیتس: زیرساخت‎های اوکراین در حال نابودی است

17:27 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۶۵۳۲
کاندولیزا رایس و رابرت گیتس، مقام‎های پیشین آمریکا می‎گویند که زیرساخت‎های اوکراین در حال نابودی است

خبرگزاری میزان - «کاندولیزا رایس»، وزیر خارجه پیشین و «رابرت گیتس»، وزیر دفاع اسبق آمریکا به طور مشترک در مقاله‌ای که برای روزنامه «واشنگتن پست» نوشته‌اند، به بیان نظراتشان درباره جنگ اوکراین پرداخته‌اند.

«رایس» از سال 2005 تا 2009 وزیر خارجه آمریکا بود.

«گیتس» نیز از سال 2006 تا سال 2011 وزارت دفاع آمریکا را بر عهده داشت.

این دو مقام پیشین آمریکا در این مقاله نوشتند که شکست برای روسیه گزینه نیست چرا که مسکو او نمی‌تواند چهار استان شرقی که بخشی از روسیه اعلام کرده را به اوکراین واگذار کند.

آنها در ادامه افزودند که اقتصاد این کشور (اوکراین) به هم ریخته است؛ میلیون‌ها نفر از مردم آن فرار کرده‌اند، زیرساخت‌های آن در حال نابودی است و بسیاری از ثروت معدنی، ظرفیت صنعتی و زمین های کشاورزی قابل توجه آن تحت کنترل روسیه است.

به نوشته «رایس» و «گیتس»، توانمندی نظامی و اقتصاد اوکراین اکنون تقریباً به طور کامل به خطوط نجات غرب، به ویژه آمریکا، وابسته است و اگر آمریکا خواهان آن است که نیروهای اوکراینی، نیروهای روسیه را به عقب برانند، باید ارائه تجهیزات و تسلیحات به اوکراین را افزایش دهد.

این دو مقام اسبق آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند که در صورتی اوکراین در برابر روسیه به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا نکند، فشارهای غرب بر اوکراین برای مذاکره درباره آتش‌بس با گذشت ماه‌ها از بن‌بست نظامی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *