رئیس کل دادگستری استان قزوین: دستگاه قضایی از اقدامات قانونی سایر دستگاه‌ها حمایت می‌کند

10:31 - 19 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۷۱۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین، گفت: دستگاه قضایی تمام قد از اقدامات قانونی سایر دستگاه‌ها و نهادها حمایت می‌کند و این حمایت در حوزه‌های مختلف همواره گره‌گشای مسائل و مشکلات بوده است.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی در نشست شورای اداری شهرستان البرز استان قزوین که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: شان و جایگاه مدیران صرفاً برای خدمتگزاری به مردم و جامعه و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هرکس در این زمینه تلاش کند به امانت‌داری خود عمل کرده است.

وی افزود: مدیران باید از اختلافات سلیقه‌ای جلوگیری کنند اما در نهایت این اختلاف سلیقه‌ها و نقدها باید موجب تعالی و سازندگی شود زیرا این همدلی لازمه خدمت رسانی است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه بیان کرد: مسئولیت‌ها هم فرصت و هم تهدید است اما باید از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم تا ایرادات رفع شود، و اثرگذاری لازم را داشته باشیم و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده: مدیران باید با روحیه جهادی و انقلابی کار و تلاش کنند.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی تمام قد از اقدامات قانونی سایر دستگاه و نهادها حمایت می کند و این حمایت همواره در حوزه های مختلف گره‌گشای مسائل و مشکلات بوده و سایر دستگاه ها نیز باید در موضوعات مختلف هماهنگی لازم را با مجموعه قضایی داشته باشند تا احیاناً دچار مشکل نشوند.

شعبانی مبارزه با فساد را از وظایف قانونی و ذاتی دستگاه قضایی دانست و تصریح کرد: برخی مسائل در شهرستان البرز بخصوص در بحث شرکت شهرک صنعتی البرز وجود دارد که زیبنده این شهرستان و مردم آن نیست و به دلیل اینکه این مسائل مانع پیشرفت شهرستان می شود از مران انتظار می رود به آنها پایان دهند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: یکی از معضلات این شهرستان بحث تصفیه خانه است، که موجب نارضایتی مردم شده و برخی آلایندگی ها را به محیط زیست منطقه وارد می کند و این موضوع نیز باید به صورت کارشناسی و تخصصی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و قطعاً دستگاه قضایی در این خصوص نیز پیگیری های لازم را خواهد کرد. 

وی به مسائل و مشکلات حوزه وقف این شهرستان نیز اشاره‌کرد و گفت: حوزه وقف تاکنون خدمات بسیار گسترده ای را به حوزه های مختلف از جمله «آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و...» و به جامعه ارائه می دهد و گره گشای بسیاری از مشکلات مردم است، اما باید عیب و نقص های این حوزه نیز رفع شود تا برای مردم ایجاد مشکل نکند.

شعبانی همچنین اعلام‌کرد: برای موضوع املاک شهر صنعتی البرز که مورد انتقاد قرار گرفته در مرکز استان جلسات مختلفی برگزار شده و با بررسی موارد مختلف و آرای صادره پیشین و ابعاد حقوقی و قضایی آن مقرر شد؛ در این خصوص طرح دعوا شود و مجدداً مورد رسیدگی قرار گیرد و در نهایت احکام قطعیت یافته الزام آور است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین تاکیدکرد: در بحث اغتشاشات، حوادث و ناآرامی های اخیر نیز دستگاه قضایی به وظیفه خود عمل کرد و تمام قد و قاطعانه وارد میدان عمل شد، زیرا در بحث امنیت با هیچکس تعارف نخواهیم داشت و برغم اینکه رویکرد قوه قضایه برخورد با رافت اسلامی است، اما با عناصر اصلی و مسببان حوادث اخیر مماشات نخواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، یادآوری‌کرد: مشکلات اقتصادی وجود دارد و گاهاً نیز نقدها وارد است، اما با همه مسائل و مشکلات در هر شرایطی باید پایبند به حفظ نظام باشیم و نباید با اقدامات خود آب در آسیاب دشمنان نظام بریزیم و باید شرایط کشور را به خوبی برای جوانان تبیین کنیم. 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین همچنین گفت: برخی مسائل و مشکلات در شهرستان البرز در حوزه های مختلف وجود دارد و باید با تشکیل کارگروهی در شهرستان و بررسی این مشکلات اداری برای آنها چاره اندیشی شود و قطعاً دستگاه قضایی نیز به فراخور موضوعات پیگیر حل و فصل مسائل خواهد بود، تا مسئولان شهرستان در کمال آرامش در خدمت مردم باشند.

بیشتر بخوانید:

۳۰ واحد تولیدی با اقدامات دادگستری استان قزوین با بیش از ۴ هزار نیروی کار به چرخه تولید بازگشت

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *