بانک‌ها باید کفایت سرمایه خود را افزایش دهند

11:08 - 19 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۷۱۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها یکسری مطالبات از دولت و یکسری بدهی به بانک مرکزی دارند، پیشنهاد این است که بانک‌ها برای حل این مشکل کفایت سرمایه‌شان را افزایش دهند.

خبرگزاری میزان _ محمدرضا فرزین با اشاره به عدم پرداخت بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی و تاثیر این موضوع در افزایش نرخ تورم، گفت: بانک‌ها به بانک مرکزی بدهی و به همان میزان هم از دولت طلب دارند.

رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، افزود: پیشنهاد مطرح شده، این است که بانک‌ها باید کفایت سرمایه‌شان را افزایش دهند، لذا اگر این اتفاق رخ دهد ما هم می‌توانیم مطالبات خودمان را از آن‌ها کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: چاره کار این است که تمام مطالبات به صورت یک چرخه مورد بررسی قرار گیرد. به عنوان مثال بانک ملی از دولت طلب دارد و باید این مطالبات خود را از دولت اخذ کند بنابراین موضوع فقط بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی نیست و بخش دیگری از این مطالبات در دولت مانده است و این چرخه اگر درست بچرخد، می توانیم مطالباتمان را کاهش دهیم.

به گزارش میزان، نسبت کفایت سرمایه یکی از نسبت‌های سنجش سلامت عملکرد و ثبات مالی مؤسسه مالی و بانک‌ها است. بانک‌ها باید سرمایه کافی برای پوشش دادن ریسک ناشی از فعالیت‌های خود را داشته و مراقب باشند که آسیب‌های وارده به سپرده‌گذاران منتقل نشود. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *