واکنش بایدن به پیدا شدن اسناد محرمانه در دفتر کارش

10:13 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۰۸۲۱
رئیس‌جمهور آمریکا گفت که از پیدا شدن اسناد محرمانه دولتی در دفتر کارش در واشنگتن، متعجب شده است.

خبرگزاری میزان - «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، می‎گوید که از پیدا شدن اسناد دولتی و محرمانه در دفتر سابقش در واشنگتن، متعجب شده است.

به گزارش «رویترز»، بایدن در واکنش به این موضوع، گفت: در مورد این کشف اطلاعاتی دریافت کردم و با تعجب متوجه شدم که اسناد دولتی وجود دارد که به آن دفتر برده شده است.

وی در ادامه گفت: من نمی‌دانم چه چیزی در این اسناد وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا می‎گوید که وکلایش به او پیشنهاد کرده‌اند که درباره محتویات اسناد بهتر است سؤال نپرسد.

یکی از جمهوری‌خواهان ارشد کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از سازمان اطلاعاتی این کشور خواسته که «ارزیابی آسیب» انجام داده و سوالاتی در این رابطه از بایدن پرسیده شود.

«مایک ترنر»، قانون‌گذاران مجلس نمایندگان این کشور این درخواست را به «آوریل هاینس»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا فرستاده و گفته است که نگهداری اسناد توسط بایدن، او را در معرض نقض احتمالی قوانین حفاظت از امنیت ملی، از جمله قانون جاسوسی و قانون سوابق ریاست‌جمهوری قرار داده است.

به گفته یک منبع آگاه، در میان موارد یافت شده که مربوط به دوران جو بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور در زمان ریاست جمهوری اوباماست، 10 سند طبقه‌بندی شده از جمله یادداشت‌های اطلاعاتی آمریکا و مطالب توجیهی وجود دارد که موضوعاتی از جمله اوکراین، ایران و انگلیس را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *