رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حکم بازداشت دو مقام برزیلی در پی شورش در برازیلیا صادر شد

11:37 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۱۰۹۹
یک قاضی دادگاه عالی برزیل دستور بازداشت آخرین رئیس امنیت عمومی دولت برزیل و همچنین رئیس پلیس نظامی برازیلیا را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - یک قاضی دادگاه عالی برزیل دستور بازداشت آخرین رئیس امنیت عمومی دولت این کشور را پس از یورش هواداران «ژائیر بولسونارو»، رئیس‌جمهور سابق برزیل به ساختمان‌های دولتی صادر کرد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، «الکساندر دو موراس» دستور بازداشت «اندرسون تورس»، وزیر دادگستری بولسونارو قبل از اینکه در ماه جاری به عنوان رئیس امنیت عمومی برازیلیا منصوب شود، را صادر کرد.

«تورس» که روز یکشنبه از سمت خود برکنار شد، هنگام وقوع شورش در شهر نبود و اوایل این ماه به فلوریدا پرواز کرده بود.

او روز سه شنبه گذشته در پیامی توییتری گفت که از اورلاندو، جایی که با خانواده‌اش در تعطیلات خود به سر می‌برد، به برزیل بازخواهد گشت و خود را تسلیم خواهد کرد.

«موراس» همچنین خواستار بازداشت «فابیو آگوستو ویرا»، رئیس پلیس نظامی برازیلیا، یکی از مقامات مسئول حفاظت از ساختمان‌های کلیدی دولتی برزیل شد.

موراس در این احکام به شکست این دو نفر در اطمینان از وجود نیروهای امنیتی مناسب اشاره کرد.

او همچنین به مجوز ورود بیش از 100 اتوبوس حامیان بولسونارو به پایتخت و شکست این دو مقام در بستن اردوگاهی که طرفداران رئیس جمهور سابق ماه‌ها در آن تجمع کرده بودند، اشاره کرد.

این قاضی دادگاه عالی برزیل همچنین گفت که این کشور باید قاطعانه با «تروریسم» و «افراد ضد دمکراتیک در تلاش برای کودتا» مبارزه کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *