رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جشنواره فیلم فجر مردمی‌ترین جشنواره جهان است/ انتخاب فیلم‌های بخش بین‌الملل به پایان رسیده است/ حضور سینماگران سرشناس خارجی در جشنواره فیلم فجر

12:15 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۱۲۰۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره فیلم فجر را مردمی‌ترین جشنواره جهان دانست و از پایان انتخاب فیلم‌های بخش بین‌الملل و حضور سینماگران سرشناس خارجی در چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر خبر داد.

خبرگزاری میزان – محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز چهارشنبه 21 دی‌ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: برگزاری جشنواره فیلم فجر کار اصلی وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در این زمینه کار متراکمی در همه بخش‌ها صورت گرفته است. شب گذشته بازدیدی از دبیرخانه جشنواره فیلم فجر داشتم و شکرخدا کار بازبینی و انتخاب فیلم‌ها برای چهل و یکیمین دوره جشنواره در حال انجام است و ظرف مدت قانونی پیش‌بینی شده آثار انتخاب ‌شده و به هیات داوران جشنواره اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: انتخاب آثار بخش بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به پایان رسیده و فیلم‌های خوبی انتخاب شده است. هنرمندان سرشناسی از سایر کشورها در این جشنواره حضور خواهند داشت و برنامه‌های مفصلی در حاشیه برگزاری جشنواره پیش‌بینی شده است، مثل بازار فیلم و نشست‌های تخصصی.اسماعیلی عنوان کرد: این دوره از جشنواره فیلم فجر در 31 استان برگزار خواهد شد و به رئیس سازمان سینمایی و دبیر فجر اعلام کرده‌ام که به شهرستان‌های غیر مرکز استان هم نگاه ویژه داشته باشند تا شهرهایی که استعداد دارند و علاقه‌مند هستند، از این فرصت بهره‌مند شوند.

وی افزود: نگاه ‌ویژه‌ای نیز به مناطق محروم داریم و سینما سیار خیلی جدی برگزار خواهد شد و آثار این دوره از جشنواره فیلم فجر در روستاها و در میان کپرنشین‌ها نیز اکران خواهد شد. البته این اکران سیار در سال گذشته هم انجام شده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جنبه مهم جشنواره فجر ایجاد نشاط اجتماعی است. هیچ جشنواره مهمی در دنیا مانند جشنواره فیلم فجر مردمی نیست. در این جشنواره مردم حضور دارند و مردم انتخاب می‌کنند و با حضور وسیعشان به جامعه نشاط می‌بخشند.

عرضه لباس ارزان در نمایشگاه «شهر خانواده»

وی در ادامه به برگزاری نمایشگاه «شهر خانواده» اشاره و تاکید کرد: از هفته آینده نمایشگاه «شهر خانواده» را در مصلی برگزار خواهیم کرد. این نمایشگاه تا ۲۷ اسفند ادامه دارد و شرایط را برای دسترسی بهتر آحاد جامعه فراهم می‌کند. لباس‌های این نمایشگاه با قیمتی کمتر از بازار طراحی و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. این برنامه با مشارکت اصناف و شورای مدل لباس برگزار می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: جشنواره بزرگ بازی‌های رایانه‌ای نیز با بیش از هزار و اندی مشارکت‌کننده برگزار می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است. همچنین جشنواره تئاتر منطقه‌ای را داریم که این جشنواره نیز با حضور پرشور مردم برگزار شده و آثار متعدد در شهرهای مختلف به آن ارائه شده است. استقبال مردم نشان‌دهنده جذابیت این جشنواره است. آثار در بخش نهایی به جشنواره خواهند رسید و در آنجا مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد جشنواره موسیقی فجر نیز گفت: جشنواره موسیقی فجر نیز با حضور پررنگ فعالان این عرصه برگزار می‌شود و در این میان جشنواره جایزه ادبی جلال آل احمد و کتاب سال نیز در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی در هفت رشته ارائه خواهد شد. این جشنواره‌ها دبیرخانه‌های فعال دارند و تلاش خودرا برای بهتر برگزار شدن در دستور کار قرار داده‌اند. من نیز سرکشی لازم را بر این جشنواره‌ها خواهم داشت و از روند کار آنان بازدید خواهم کرد. باید تاکید کنم که نهادهای مختلفی در این زمینه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری داشتند که این همکاری مستقیم برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *