اعتراض حمید نوری به روند دادگاه سوئد/نوری: یک دادگاه فرمایشی را برگزار نکنید؛ بگذارید عدالت برقرار شود+صوت

15:21 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۱۶۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اعتراض حمید نوری به روند دادگاه سوئد/نوری: یک دادگاه فرمایشی را برگزار نکنید؛ بگذارید عدالت برقرار شود+صوت
حمید نوری در دادگاه تجدید نظر سوئد به شدت نسبت به روند فرمایشی و ناعادلانه این دادگاه اعتراض کرد.

خبرگزاری میزان - دادگاه تجدیدنظر سوئد از امروز ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) موضوع بررسی لوایح مربوط به پرونده حمید نوری را آغاز کرد.

حمید نوری در جریان نخستین جلسه این دادگاه به روند فرمایشی و ناعادلانه دادگاه به شدت اعتراض کرد.

نوری در جریان این جلسه دادگاه خطاب به قاضی سوئدی، گفت: چرا می‎خواهید یک دادگاه فرمایشی را برقرار کنید؛ اینجا باید عدالت برقرار شود؛ می‎خواهم با وکیلم صحبت کنم؛ 3 سال و 2 ماه است که در سلول قرار دارم؛ آقای قاضی بگذارید عدالت در دادگاه شما عدالت برقرار شود؛ من برای چنین روزی ثانیه شماری کردم تا حرف خود را به شما بگویم؛ یک دادگاه فرمایشی را برگزار نکنید.

در ادامه این جلسه دادگاه و پس از اعتراض حمید نوری، قاضی سوئدی تهدید می‎کند که در صورت ادامه وضعیت، وی را به اتاق مجاور خواهد فرستاد.

در همین حال مجید نوری، فرزند حمید نوری با انتشار پیامی در شبکه‎های اجتماعی نوشت که دادگاه سوئد حمید نوری را در نخستین جلسه دادگاه تجدید نظر از دادگاه بیرون کرده است.

وی همچنین در پیامی توییتری نوشت: دادگاه فرمایشی تجدیدنظر سوئد امروز فاجعه به بار آورد؛ اعتراض حمید نوری به ۳۸ ماه حبس در سلول انفرادی و عدم دسترسی به پزشک وقطع تماس باخانواده، باعث شد قاضی او را ازدادگاه بیرون کند؛ قاضی دادگاه بدوی، 8 ماه قبل اعلام کرد آقای نوری هیچ محدودیتی نباید داشته باشد.

به گفته وکیل حمید نوری، قرار است ۸ جلسه از دادگاه تجدید نظر به صورت علنی برگزار شود که از این ۸ جلسه دو جلسه نخست آن مربوط به دادستان است و دادستان‌ها اظهارات و ادله خود را مطرح می‌کنند.

حمید نوری، ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به صورتی خشن و غیرقانونی توسط پلیس این کشور بازداشت و ۸ ماه نخست بدون هیچ گونه امکان تماس با خانواده یا دسترسی کنسولی در شرایطی شبیه به ربوده شدن نگه داری شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سوئد حمید نوری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *