ایروانی: یک‌جانبه‌گرایی آمریکا علیه ایران نقض منشور سازمان ملل است

9:53 - 23 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۳۶۲۸
سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل گفت که اقدامات یک‌جانبه غیرقانونی آمریکا علیه کشورهای مستقل عضو سازمان ملل تضعیف حاکمیت قانون و نقض منشور سازمان ملل است.

خبرگزاری میزان - «سعید ایروانی»، سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل گفت: اقدامات یک‌جانبه غیرقانونی آمریکا علیه کشورهای مستقل عضو سازمان ملل مانند جمهوری اسلامی ایران، تضعیف حاکمیت قانون و نقض منشور سازمان ملل است.

وی افزود: برخی از کشورهای عضو به ویژه آمریکا به طور مداوم از اختیارات و قدرت سازمان ملل سوء استفاده کرده و از سازمان ملل به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر دولت‌های مستقل در تعقیب اهداف سیاسی غیرقانونی خود و برای پیشبرد اقدامات یک‌جانبه خود استفاده می‌کنند.

«ایروانی» در ادامه اظهار کرد: شورای امنیت اقدام موثر و لازمی را برای رسیدگی به جنایات مداوم و نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، از جمله نقض مداوم قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی اتخاذ نکرده است.

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل همچنین گفت: شورای امنیت در رسیدگی به اقدامات تجاوزکارانه، اشغالگری، و نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه شکست خورده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *