رکوردشکنی نرخ خودکشی در زندان‌های ایتالیا

12:35 - 25 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۶۰۵۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نرخ خودکشی در زندان‌های ایتالیا به بالاترین حد خود در یک دهه گذشته رسید.

خبرگزاری میزان – زندان‌های ایتالیا پس از عبور از دوران شدت بحران شیوع کرونا اکنون با چالش مرگبار خودکشی روزافزون زندانیان مواجه شده اند.

به گزارش «رویترز»، بازرسی زندان‌های ایتالیا اخیرا اعلام کرد که خودکشی در زندان‌های این کشور به بالاترین حد خود در یک دهه گذشته رسید.

نرخ خودکشی در زندان‌های ایتالیا بسیار بالاتر از میانگین اروپایی است؛ قربانیان عمدتا زندانیان جوانی هستند که از سوءمصرف مواد مخدر و مشکلات سلامت روان رنج می‌برند؛ آن‌ها همچنین از افراد بی خانمانی هستند که دسترسی به مساعدت‌های قضایی هم ندارند.

براساس آمارها تا چند روز مانده به پایان سال 2022، خودکشی در زندان‌های ایتالیا سبب مرگ 84 زندانی شد.

بالاترین میزان خودکشی در زندان‌های ایتالیا تا پیش از شیوع کرونا، رقم 50 مورد بود؛ در سه سال شیوع کرونا نیز سالانه 60 نفر در این مراکز خودکشی کردند.

براساس گزارش سال 2020 دیده بان حقوق بشر، نرخ خودکشی در زندان‌های ایتالیا 15.4 به ازای هر 10 هزار زندانی است که در مقایسه با میانگین 5.2 در 46 کشور عضو شورای اروپا نرخ بالایی محسوب می‌شود.

کارشناسان رشد بحران خودکشی در زندان‌های ایتالیا در چند سال اخیر را با سیاست قرنطینه کرونایی نادرست در این مراکز مرتبط می‌دانند؛ این رویکردها پس از آن تشدید شد که شورش‌های سراسری در اعتراض به قرنطینه‌های کرونایی، زندان‌های ایتالیا را در برگرفت و مرگ 12 زندانی را در پی داشت.

زندان‌های ایتالیا از بحران‌های درهم تنیده متعددی مانند ازدحام جمعیت و خشونت، خواه در میان زندانیان و خواه علیه زندانیان توسط نگهبانان، ... رنج می‌برند و وعده‌های مقام‌های ایتالیایی برای انجام تغییرات در سیستم اداره زندان‌های این کشور تاکنون نتیجه ای نداشته است.

از مجموع 55 هزار نفر جمعیت زندانیان ایتالیا 10 درصد قبل از سن 14 سالگی ترک تحصیل کرده اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *