رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

علیقارداشی: نتایج تنیس روی میز در سال‌های اخیر فراتر از انتظار بوده/ باید بچه‌ها را به مسابقات بیشتری اعزام کنیم

8:45 - 26 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۶۲۱۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: شرایط مالی در حدی است که تیم‌های خودمان را به مسابقات مهم اعزام کنیم‌.

مهرداد علیقارداشی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد پینگ‌پنگ‌بازان ایرانی در فرانسه و کسب سهمیه مسابقات جهانی، اظهار داشت: همین که در این شرایط سخت اقتصادی توانستیم به این تعداد سهمیه برسیم جای خوشحالی دارد. در سال ۲۰۲۱ به یک سهمیه دوبل و ۲ سهمیه انفرادی رسیدیم، اما امسال موفق به افزایش تعداد سهمیه‌ها شدیم.

وی در مورد وضعیت نوشاد عالمیان برای کسب سهمیه جهانی، افزود: امسال شرایط از همه نظر به خصوص از نظر بالارفتن هزینه‌ها سخت بود، اما خداراشکر حداکثر سهمیه در بخش دوبل کسب شد و در بخش انفرادی هم مطمئن هستم نوشاد می‌تواند سهمیه مسابقات جهانی را به دست آورد. نگران نیستیم زیرا نوشاد از لحاظ رنکینگ جهانی جایگاه خوبی دارد و با سهمیه کسب شده توسط او می‌توانیم با حداکثر نفرات در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنیم.

*سهمیه‌ نیما ارزشمند بود

رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: سهمیه‌ای که نیما عالمیان گرفت، ارزشمند بود زیرا در مرحله نخست با شکست حریف قدرتمند خود از کره‌جنوبی که در سال ۲۰۱۹ سوم جهان شده بود و در رنکینگ جهانی هم جایگاه ۲۵ را در اختیار دارد به این امر مهم دست یافت. از همه مهم‌تر اینکه رنکینگ این پینگ‌پنگ‌باز کره‌ی از سایر رقبایی که مقابل ورزشکاران ما قرار گرفتند بالاتر بود. نباید از یاد برد که نوشاد هم در دور دوم مقابل نفر سوم دنیا از چین باخت، بازیکنی که از لحاظ فنی کیفیت بالایی دارد و در سطح جهان هم عنواندار است. در مجموع تمام بچه‌ها بیشتر از توان خودشان ظاهر شدند و با آمادگی بالا با حریفان مسابقه دادند.

وی ادامه داد: بچه‌های ما نه تنها در برخی اوقات از سد رقبای قدرتمندتر از خودشان گذشتند بلکه حتی مقابل کسانی که در رنکینگ نزدیک به آن‌ها هستند یا پایین‌تر هم به برتری رسیدند و این نشان از ثبات بالای آن‌ها دارد. امیدواریم و اگر حامی مالی برای فدراسیون پیدا شود این شرایط تداوم خواهد داشت تا بتوانیم بچه‌ها را در طول سال به مسابقات بیشتری اعزام کنیم.

*باید از طریق رنکینگ به سهمیه المپیک دست پیدا کنیم

رییس فدراسیون تنیس روی میز درباره برنامه‌ها برای حضوری موفق در بازی‌های آسیایی، تصریح کرد: سهمیه ما در بازی‌های آسیایی فعلا مشخص نیست. در ادوار اخیر المپیک هم جز المپیک آتلانتا در همه دورها نماینده داشته‌ایم و همیشه حضورمان در المپیک پررنگ بوده است. با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی از امتیاز بالایی برخوردار است باید بتوانیم‌ جایگاه‌مان را چه در بخش آقایان و چه بانوان ارتقا دهیم تا از طریق رنکینگ به سهمیه المپیک دست پیدا کنیم. خوشبختانه کادرفنی خوبی داریم و در این سال‌ها با درایت آن‌ها همیشه فراتر از انتظار نتیجه گرفته‌ایم.

وی درباره کیفیت لیگ تنیس روی میز، عنوان کرد: خوشبختانه ملی‌پوشان با توجه به قراردادهایی که با تیم‌های خودشان داشتند در لیگ شرکت کردند. خداراشکر سطح لیگ هم بالا بود؛ در لیگ آقایان 7 تیم و در بانوان هم ۹ تیم شرکت کرده بودند و مسابقات سطح بالایی داشت. مرحله نهایی لیگ بانوان هم هفته آینده در قزوین برگزار می‌شود.

علیقارداشی در پایان درباره شرایط مالی فدراسیون گفت: فعلا بدهی نداریم و شرایط مالی در حدی است که تیم‌های خودمان را به مسابقات مهم اعزام کنیم؛ البته نیاز است برای اینکه از رقبای شرق آسیا، غرب و شمال اروپا عقب نمانیم شرایط مالی بهتری برای ما در نظر گرفته شود. تلفیق بودجه دولتی و همچنین کمک‌های بخش خصوصی خیلی می‌تواند گره گشا باشد و کارمان را جلو بیاندازد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *