شبکه پرفشار گاز در شمال و شمال شرق کشور پایدار است

22:00 - 25 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۶۷۴۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: شبکه پرفشار گاز در شمال و شمال شرق کشور پایدار است و تنها در داخل برخی شهرها قطعی گاز داشته‌ایم که در این مناطق، سوخت دوم یا بسته‌های گرمایشی در اختیار مردم قرار گرفته است.

خبرگزاری میزان_ محمد رضا جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز در ارتباط با بخش خبر ۲۱ اظهار داشت: با توجه به برف و یخبندان در تهران و پیش بینی سازمان هواشناسی از بابت یخبندان در استان تهران، پیش بینی ما این است که مصرف گاز در این استان طی ۲۴ ساعت آینده افزایشی باشد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر شبکه گاز در تهران کاملا پایدار است، ادامه داد: پیش بینی می کنیم مصرف گاز طی ۲۴ آینده به حدود ۶۸۰ میلیون متر مکعب برسد .

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز افزود: تنها شبکه ای که بر روی آن بسیار تحت فشار هستیم، شبکه شمال و شمال شرق کشور؛ استان های خراسان رضوی ، شمالی، جنوبی و همچنین گلستان و مازندران است که این شبکه با توجه به پایداری سرما، زمان و شدت سرما در این مناطق فشار بسیار زیادی را به شبکه گاز وارد می کند.

جولایی گفت: خوشبختانه شبکه پر فشار گاز در منطقه شمال و شمال شرق کشور پایدار است و تنها در داخل برخی از شهرها همچون تربت جام مواردی از قطعی گاز داشتیم که همکاران ما به سرعت مراجعه کردند و سوخت دوم و یا بسته های گرمایشی را در اختیار مردم قرار دادند.

وی بیان کرد: در بقیه مناطق کشور مثل کانال های مرکزی و منطقه غرب و شمال غرب کشور، مشکل خاصی وجود ندارد و شبکه گاز پایدار است.‌برای شبکه شمال شرق درخواست ما این است که مشترکان حتما مدیریت مصرف را انجام دهند تا در توزیع گاز به مناطق شمال شرق مشکلی ایجاد نشود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ادامه داد: ۴ شب است که تحت فشار بسیار زیادی در نواحی شمال و شمال شرق هستیم اما تا الان شبکه پرفشار و اصلی پایدار بوده و تلاش این است که با تداوم سرما هم شبکه اصلی گاز دچار مشکل نشود. خوشبختانه تا الان مشکلی نداشتیم و وضعیت تحت کنترل است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *