معاون حقوقی قوه‌قضاییه: موضوع استقلال دستگاه قضایی باید جدی گرفته شود

10:16 - 26 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۶۹۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیین معارفه معاون جدید حقوقی قوه قضاییه با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.

خبرگزاری میزان - صبح‌ امروز (دوشنبه ۲۶ دی) آیین تکریم و معارفه معاون حقوقی قوه قضاییه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه و سایر مقامات قضایی برگزار شد.

لوایح بر زمین مانده سنوات گذشته در معاونت حقوقی حل و فصل شد

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی در این مراسم بیان کرد: باورمان بر این است که معاونت حقوقی یک معاونت تصمیم ساز است.

وی افزود: تمام طرح ها لوایح، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها که منشا عمل دستگاه قضایی است در این معاونت تهیه می‌شود.

معاون سابق حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه تمام لوایح بر زمین مانده از گذشته در معاونت حقوقی سرو سامان گرفتند، گفت: در حال حاضر در معاونت حقوقی قوه قضاییه کار مانده‌ای بر زمین نمانده جز چند مورد در مجلس شورای اسلامی که این موارد نیز توسط آقای پورسید انجام خواهند شد.

موضوع استقلال دستگاه قضایی را باید جدی بگیریم

بهزاد پورسید در ادامه این مراسم بیان کرد: امیدوارم در معاونت حقوقی امکانی فراهم شود تا از توانمندی بالای قوه قضاییه برای تحقق اهداف کلان که میل به عدالت است، استفاده کنم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد با تعامل سران قوا حل خواهد شد. گفت: در دیداری که با رئیس قوه قضاییه داشتم وی تاکید کرد تا در این حوزه باید فعالیت جدی داشته باشیم.

معاون جدید حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه ظرفیت معاونت حقوقی را در کل کشور باید به کار بگیریم، اظهار کرد: در کنار این تعامل باید از ظرفیت‌ها برای قوه قضاییه استفاده کنیم تا بتوانیم به آن‌ها تحقق ببخشیم.

وی افزود: نظرات مشورتی که اداره حقوقی دادگستری صادر می‌کند باید تقویت شود، این امر ضمن ایجاد وحدت قضایی به نوعی می‌تواند جایگزین اصلاح قوانین قضایی باشد.

پورسید ادامه داد: در حوزه پژوهش در مباحث مربوط به آسیب شناسی مشکلات و‌ حل آن از پژوهشگاه مرکز قوه قضاییه و مراکز بیرونی دستگاه قضایی استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه موضوع استقلال دستگاه قضایی را باید جدی بگیریم، گفت: مظلومیت قوه‌ در مسائل کلان و سیاست گذاری‌ها را درک می‌کنم، امیدوارم بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کنیم.

گفتنی است که حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در حکمی «بهزاد پورسید» را به عنوان معاون حقوقی قوه قضاییه منصوب کرد.

پورسید که فارغ‌ التحصیل رشته حقوق خصوصی در مقطع دکتری است، پیش از این مسئولیت‌هایی همچون معاونت قوانین مجلس یازدهم و قائم‌مقامی پژوهشگاه قوه قضاییه را عهده‌دار بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «نورالله قدرتی» نیز که پیش از این مسئولیت معاونت حقوقی قوه قضاییه را بر عهده داشت، طی حکمی از سوی رئیس دستگاه قضا، عضو معاون دیوان عالی کشور شد.

بیشتربخوانید

«بهزاد پورسید» معاون حقوقی قوه قضاییه شد/ حجت‌الاسلام والمسلمین «نورالله قدرتی» عضو معاون دیوان عالی کشور شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *