516 مددجوی استان یزد با استفاده از زندان‌باز وارد بازار کار شدند

10:24 - 26 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۶۹۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد از بهره‌مندی 516 زندانی از زندان باز جهت ایجاد اشتغال و تحصیل درآمد برای آنان خبر داد.

خبرگزاری میزان – نگهداری محکومان جرایم غیرعمدی در زندان‌های بسته هر چند برای مدت کوتاه تبعات سوء اجتماعی را در پی دارد، از این رو مراجع اجرای احکام کیفری محکومان جرایم غیرعمدی و همچنین محکومان جرایم عمدی که مدت محکومیت آنان کمتر از یک سال حبس باشد را به شرط اخذ تأمین مناسب از آنان، به زندان‌های باز معرفی می کند. 

غلامعلی دهشیری در گفت‌وگو با میزان، در تشریح عملکرد دادگستری استان یزد جهت معرفی زندانیان به زندان باز، اظهارکرد: رای باز فرصتی برای زندانیان است تا بتوانند در کنار گذران محکومیت، ضمن بهره‌مندی از برنامه‌های اصلاحی با حضور در کارگاه‌ها و کارخانه‌های تایید شده، به اشتغال مشغول باشند.

وی افزود: از طرفی حرفه آموزی و اشتغال فرصتی تحصیل درآمد را نیز برای زندانیان فراهم می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، با اشاره به بهره مندی 516 مددجوی استان یزد از زندان باز، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت حضور در موسسات صنعتی، کشاورزی و خدماتی، فرصتی است که با ایجاد اشتغال و کار مولد، به بهبود روند اجتماعی شدن محکومان نیز کمک می‌کند.

دهشیری همچنین تاکید کرد: با رای بازی و استفاده از ظرفیت اشتغال و درآمدزایی برای زندانیان، از فروپاشی خانواده زندانیان و مشکلات مالی ناشی از حبس سرپرست خانواده، نیز پیشگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

یک هزار و ۶۲۵ رای جایگزین حبس در دادگستری استان یزد صادر شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *