رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بحران در مرزهای جنوبی آمریکا/جابجایی اجباری مهاجران در ایالت‌ها

13:18 - 26 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۷۳۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انتقال اجباری مهاجران در ایالت‌های آمریکا بحران‌های پیش روی آنها را تشدید کرده است.

خبرگزاری میزان –جابجایی اجباری مهاجران در آمریکا و انتقال آنها با اتوبوس به ایالت‌های بسیار دورتر، با انتقادات بسیاری همراه شده و بحران‌های مهاجران را در این کشور تشدید کرده است.

به گزارش «گاردین»، روایت‌های مهاجران از این انتقال و جابجایی اجباری، بحران‌هایی را که این اقدام برای مهاجران در پی دارد، بیشتر به تصویر می‌کشد.

«دایانا»، زن مهاجری که به همراه دختر 10 ساله و بیمار خود وارد مرزهای آمریکا شده، بلافاصله بعد از آزادی از بازداشتگاه مهاجران به دو هزار مایل دورتر منتقل شده است.

اندکی پس از آزادی توسط مقامات مهاجرت آمریکا در «دل ریو» تگزاس، به «دایانا» گفته شد که یک سرویس اتوبوس در انتظار اوست و امیدهایش درباره مقصد مورد نظر و جایی که بتواند برای تامین نیازهای بهداشتی و پزشکی دختر خردسالش کاری کند، به یکباره از بین رفت.

وقتی مقامات پناهگاه نزدیک مرز آمریکا و مکزیک، جایی که این مهاجر کلمبیایی و دخترش در آنجا اقامت داشتند، نقشه‌ای را به او نشان دادند، او نگران شد؛ آنها به شهری در بیش از 80 مایلی (128 کیلومتری) دورتر از «نیوآرک»، نیوجرسی اشاره کردند، جایی که او امیدوار بود به اعضای خانواده بپیوندد و منتظر جلسه دادگاه مهاجرت خود باشد.

اقدام برای انتقال مهاجران با اتوبوس ابتکاری است که از سوی فرماندار راست‌گرای ایالت «تگزاس» در سال 2022 اتخاذ شده و حتی با واکنش شدید مقامات داخلی آمریکا مواجه شده است.

بر اساس این تصمیم، بدون هماهنگی با مقامات مقصد، مهاجران با اتوبوس به ایالت‌های دیگر آمریکا منتقل می‌شوند.

«دایانا»، 37 ساله، از همسفران خود پرسید که آیا می‌دانند مقصدشان کجاست و به او گفته شد که مقصد «فیلادلفیا» است؛ مکانی که هرگز درباره‌اش نشنیده بود؛ همچنانکه که آنها در هوای سرد در سراسر آمریکا سفر می‌کردند، هوای داخل اتوبوس سرد بود و دختر دایانا علائمی شبیه آنفولانزا پیدا کرد و نمی‌توانست بخوابد؛ غذا کم بود و هیچ مراقبت پزشکی در دسترس نبود.

شهردار نیویورک اخیرا به شدت از اقدام مقامات تگزاس برای اعزام مهاجران با اتوبوس به این شهر انتقاد کرد؛ «اریک آدامز»، در جریان سفر به شهر مرزی «ال پاسو» مکزیک گفت: در نیویورک جایی برای اتوبوس‌های مهاجران که به پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا فرستاده می‌شوند وجود ندارد.

این شهردار دموکرات، همچنین از دولت دموکرات آمریکا انتقاد کرد؛ «اکنون زمان آن است که دولت کار خود را درباره بحران مهاجران در مرز جنوبی آمریکا انجام دهد.»

 سفر شهردار نیویورک به یکی از شهرهای مرزی جنوبی درباره موضوع مهاجران بی‌سابقه است.

اتوبوس‌های مهاجران توسط ایالت‌های جمهوری‌خواه به ایالت‌های شمالی مانند نیویورک فرستاده می‌شوند و  این امر باعث تشدید بحران مسکن و بدتر شدن بحران بی‎خانمانی شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *