رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اسلام هراسی؛ بحرانی روزافزون در فرانسه

15:38 - 26 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۷۶۹۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اظهارات مسلمانان فرانسه نشان می‌‎دهد که اسلام هراسی تحت حمایت دولت این کشور همچنان در حال افزایش است.

خبرگزاری میزان - فرانسه با 5.3 میلیون جمعیت مسلمان، خانه اکثر مسلمانان اروپاست، با این حال این کشور به دلیل قوانین اسلام‌هراسانه و نفرت از مسلمانان همچنان در اخبار باقی می‎ماند.

به گزارش «mzemo»، تعصب علیه مسلمانان در فرانسه از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و قانونگذاری در این کشور به وضوح افزایش یافته است؛ مسلمانان از پوشیدن برقع و روسری در مکان‌های عمومی منع شده‌اند، زیرا فرانسه این امر را «ناقض اصول» می‌داند.

مناقشه دولت فرانسه با اسلام، ایدئولوژی دولت و شهروندان این کشور مبنی بر بیگانه هراسی و نفرت نسبت به مسلمانان را نشان داده است.

قوانین تبعیض آمیز، مانند قانون سال 2004 که استفاده از برقع و نقاب را در همه اماکن عمومی از جمله مدارس ممنوع کرد، به بحران در فرانسه دامن زد؛ در عین حال، دولت این کشور مدعی است که هدف این قانون «حمایت از سیستم سکولار» فرانسه است.

توهین به مقدسات اسلامی در فرانسه به بهانه آزادی بیان

به بهانه آزادی بیان، توهین به مقدسات در فرانسه قانونی است؛ در سال 2021، «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه پیش‌نویس قانونی را تنظیم کرد که در آن «جدایی‌طلبی» بیان می‌شود؛ یک ایدئولوژی که هدف اصلی آن اعمال فشار به مسلمانان است.

منتقدان این قانون تاکید می‌کنند که به اصطلاح «قانون جدایی طلبی» فرانسه تبعیض‎آمیز است و اسلام هراسی فزاینده در فرانسه را برجسته می‌کند.

مسلمانان فرانسوی بر این باورند که لایحه موسوم به جدایی طلبی «مکرون» به احتمال زیاد اسلام را به شیوه فرانسوی پذیرفته است، که برای هر جامعه مسلمانی غیرممکن است.

در طول پنج سال گذشته، افزایش اسلام هراسی در فرانسه با افزایش جنایات ناشی از نفرت که جوامع مسلمان را هدف قرار داده است، مطابقت دارد؛ بیشتر این لفاظی‌ها توسط راست‌گرایان افراطی و «مارین لوپن»، رئیس حزب راست افراطی فرانسه مطرح شده است.

پس از دهه‌ها استعمار و محو فرهنگ، اکنون و در سال‌های اخیر اسلام‌هراسی در فرانسه به نقطه اوجی رسیده و افزایش جنایات نفرت محور و اسلام‌ هراسی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *