تبرئه متهمان پرونده مرگ یک زن در کانادا

9:25 - 28 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۹۵۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دادگاه کانادا متهمان پرونده مرگ یک زن کانادایی را تبرئه کرد.

خبرگزاری میزان - یک قاضی کانادایی محاکمه دو نگهبان بیمارستان تورنتو را که متهم به قتل عمد در پرونده یک زن بودند، لغو کرد.

به گزارش «نشنال پست»، این زن در سال 2020 به دلیل امتناع از گذاشتن ماسک از سوی دو نگهبان بیمارستان «تورنتو» بازداشت شده و سپس در بیمارستان جان خود را از دست داد.

«شان دانفی»، قاضی دادگاه عالی انتاریو، اتهامات «شین هاتلی و آماندا روجاس سیلوا» را که با اتهام قتل عمد و سهل‌انگاری جنایی مواجه بودند، رد کرد.

فیلم امنیتی جدید منتشر شده لحظاتی پیش از مواجهه «دانیل استفانی وارینر» را در 11 می 2020 با دو نگهبان نشان می‌دهد.

ویدئوی منتشر شده نشان می‌هد که یکی از نگهبانان برخوردی خشونت‌بار با «وارینر» داشته و دیگر نگهبانان نیز به وی کمک می‌کنند.

خانواده این زن کانادایی که ماه‌ها برای دادگاه منتظر بوده‌اند اکنون می‌گویند از این حکم شوکه شده‎اند.

«دنیز»، خواهر «وارینر»، می‌گوید: اولین واکنش من به این حکم شوک و وحشت بود؛ هیچ پاسخگویی وجود ندارد. او یک زن بسیار نحیف بود که به وضوح حالش خوب نبود، با ناراحتی تنفسی دست و پنجه نرم می‌کرد و او را تا سر حد مرگ درگیر کردند. هیچ دلیل قانونی وجود نداشت که آنها علیه «وارینر» دست به خشونت بزنند.

«آماندا روجاس سیلوا»، 42 ساله، و «شین هاتلی»، 35 ساله، به قتل عمد و سهل‌انگاری جنایی در مرگ «وارینر» متهم شده بودند؛ اتهاماتی که آنها رد کردند و گفتند تنها از نیروی لازم برای کنترل او استفاده کردند.

اکنون، قاضی دادگاه به این نتیجه رسید که شواهد کافی برای محاکمه متهمان در این پرونده وجود ندارد، این اتهامات را کنار گذاشته شده است.

«وارینر» در 11 می 2020 وارد بیمارستان شده و در حالی که از زدن ماسک خودداری کرده بود، هدف خشونت از سوی نگهبانان بیمارستان قرار گرفته و 16 روز بعد در بیمارستان جان باخت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *