رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حرکت دولت اتریش در مسیر تشدید اسلام هراسی

9:12 - 28 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۹۵۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دانشگاهیان مسلمان در اروپا در مورد سطح بی سابقه اسلام هراسی در کشورهای اروپایی هشدار می‌دهند.

خبرگزاری میزان – مسلمانان در کشورهای اروپایی با موج گسترده و پیش رونده اسلام هراسی تحت حمایت دولت‌های اروپایی مواجه شده اند که زندگی روزمره را برای آنان دشوار کرده است؛ این روند سبب بروز اعلام هشدارهای جدی درباره اسلام هراسی به ویژه در مورد اتریش شده است.

به گزارش «میدل ایست آی»، دولت و پلیس اتریش در چارچوب کارزار تشدید اسلام هراسی تحت تئوری توطئه، مسلمانان این کشور را هدف قرار می‌دهد.

سازمان اطلاعات اتریش در نوامبر 2020 طی عملیاتی خانه حدود 60 نفر از فعالان و دانشگاهیان مسلمان در این کشور را مورد یورش قرار داد.

افراد مذکور که در حالی به اتهام ادعایی تروریسم دستگیر شدند که مهم ترین دلیل دستگیری آنها تلاش برای مقابله با روند رو به رشد اسلام هراسی در اروپا بود.

اگرچه این افراد پس از مدتی در دادگاه از اتهام ادعایی تروریسم تبرئه شدند، اما درباره رشد اسلام هراسی در اتریش هشدار داده و تاکید می‌کنند که سرویس‌های اطلاعاتی اتریش همچنان در این چارچوب اقدام می‌کنند.

سرویس‌های اطلاعاتی اتریش علاوه بر یورش به خانه فعالان و دانشگاهیان مسلمان، آن‌ها را به صورت دائم تحت اقدامات نظارتی خود دارند و تلفن‌هایشان را شنود می‌کنند؛ در برخی موارد نیز حساب بانکی و دارایی‌های این افراد را مسدود می‌سازند.

برخی از دانشگاهیان و فعالان مسلمان پس از مشاهده روند سرویس‌های اطلاعاتی اتریش اقدام به ترک این کشور کردند؛ زیرا حضور در اتریش را برای خود و اعضای خانواده شان امن نمی‌دیدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *