وزیر ارتباطات: تلاش می‌کنیم نیاز به فیلترشکن کاهش پیدا کند

12:39 - 28 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۰۱۱۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر ارتباطات در رابطه با رفع محدودیت‌های اینترنتی، گفت: در تلاش هستیم در برخی از محدودیت‌ها که قابل برطرف کردن هستند بازنگری و نیاز مردم را به فیلترشکن کم کنیم.

خبرگزاری میزان _ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت از آغاز سرویسی جدید برای گیمرها خبر داد و گفت: این سرویس جدید با همکاری بخش خصوصی و گیمرها و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای جهت افزایش سرعت دانلود بازی‌ها و کاهش پینگ راه‌اندازی شده است.

وی اعلام کرد: این سامانه به نام radar.game است. در این سامانه امکانی فراهم شده است که بازیکن‌ها می‌توانند در رابطه با بازی‌های پرکاربردی که در کشور وجود دارد، پینگ بازی‌ها در قبل و بعد از اجرای این سامانه را مشاهده کنند.

زارع‌پور تصریح کرد: تا کنون 5 میلیون نفر از این سامانه استفاده کرده اند.

وزیر ارتباطات همچنین در رابطه با محدودیت‌های اعمال‌شده در فضای مجازی گفت: کارگروهی جهت بررسی‌های فنی و زیرساختی تشکیل شده است که می‌توان گفت یکی از آن‌ها ارتقای پروژه فیبر نوری است. همچنین در حوزه ارتباطات همراه با افزایش ظرفیت شبکه با واگذاری فرکانس‌های جدیدی به اپراتورها رو‌به‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از حوزه‌ها خارج از دسترسی وزارت ارتباطات است، اعلام کرد: در تلاش هستیم در برخی از محدودیت‌ها که قابل برطرف کردن هستند بازنگری و نیاز مردم را به فیلترشکن کم کنیم.

زارع‌پور بیان کرد: جدایی از مشکلات امنیتی که برای کاربران در زمان استفاده از فیلترشکن ممکن است پیش آید آ‌ن‌ها با کاهش سرعت نیز روبه‌رو خواهند شد.

وزیر ارتباطات بیان کرد: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسئول فیلترینگ است و دولت هم یکی از اعضای این کمیته است.

وی تشریح کرد: تلاش ما این است که سرویس‌هایی که واقعا نیاز مردم است و مشکل ویژه‌ای مثل گوگول پلی ندارند محدودیت آن‌ها برطرف شود. نظر تخصصی من این است که این سرویس‌ها باز شوند.

قطعی اینترنت همراه تنها در حوزه‌های برگزاری کنکور

وزیر ارتباطات در رابطه با قطعی سراسری اینترنت در روز کنکور، گفت: از ساعت 7 و نیم تا 11 و نیم با اعلام قبلی تنها در حوزه‌های کنکور اینترنت‌های همراه قطع خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *