تنیس روی میز پیشکسوتان جهان| مدال برنز 4 نماینده ایران قطعی شد

10:00 - 30 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۲۱۳۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
چهار نماینده تنیس روی میز ایران در رقابت‌های پیشکسوتان جهان راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون تنیس روی میز؛ رقابت‌های تنیس روی میز پیشکسوتان جهان از ۲۵ دی ماه با حضور ۳۲ ورزشکار از کشورمان در عمان آغاز شد.

بعد از برگزاری مسابقات دور گروهی و برگزاری دور حذفی‌، چهار نماینده پینگ پنگ ایران با پیروزی مقابل حریفان خود به نیمه نهایی راه پیدا کردند و مدال برنز خود را قطعی کردند.

در گروه پنجم رده سنی ۴۵ تا ۴۹ سال، مهران احدی با پیروزی مقابل حریفانی از هند، اسلواکی و عمان به مرحله حذفی راه یافت.

در این مرحله، احدی ابتدا با قرعه استراحت روبرو شد، در مرحله بعد با حساب ۳ بر صفر حریف سنگاپوری را شکست داد، در ادامه با حساب ۳ بر صفر حریفی از مولداوی را از پیش رو برداشت و به مرحله ۱/۴ پایانی صعود کرد. احدی در این مرحله نیز توانست حریفی از ایتالیا را ۳ بر صفر شکست داده و ضمن راهیابی به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی نماید.

نماینده کشورمان در رده سنی ۴۵ تا ۴۹ سال در نیمه نهایی با ویکتور از اکراین مسابقه خواهد داد و در صورت پیروزی با برنده ی مسابقه ترکیه و عربستان در فینال مصاف خواهد کرد.

در رده ی سنی ۵۰ تا ۵۴ سال، رمضانعلی محمودی گلستانی در گروه ۲۸ این مسابقات ابتدا به مصاف اکبر بهمنی ملی پوش اسبق کشورمان که در حال حاضر به صورت قانونی در کشور کانادا اقامت دارد و برای این کشور مسابقه می دهد رفت و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد. در ادامه، گلستانی با دو پیروزی پیاپی مقابل حریفانی از هند به مرحله حذفی راه پیدا کرد.

نماینده کشورمان در مرحله حذفی ابتدا با قرعه استراحت مواجه شد، در ادامه حریفی از اسلوونی را ۳ بر صفر از پیش رو برداشت، در ادامه در مصاف با حریفی از هند ۳ بر صفر پیروز شد، و در مصاف با سنگاپور با نتیجه ۳ بر ۱ به برتری دست یافت، گلستانی در مرحله ۱/۴ پایانی در تقابل با محمد نیکخواه نایینی دیگر نماینده کشورمان ۳ بر ۱ پیروز شد و به نیمه نهایی صعود کرد.

گلستانی برای صعود به فینال با حریفی از انگلیس دیدار خواهد کرد و در صورت پیروزی با برنده اکبر بهمنی از کانادا و هنریک از دانمارک مصاف خواهد کرد.

در رده ی سنی ۶۵ تا ۶۹ سال، مجید احتشام زاده در گروه ۳۴ در مصاف با حریفانی از لهستان، هند و یونان پیروز شد و به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی راه یافت. در این مرحله ابتدا با قرعه استراحت روبرو شد، در ادامه حریف هندی را ۳ بر صفر شکست داد و در مصاف با حریف آلمانی با نتیجه مشابه ۳ بر صفر به برتری دست یافت.

احتشام زاده در مرحله ۱/۸ پایانی حریفی از اسلواکی را ۳ بر صفر شکست داد و در مرحله بعد با نتیجه ۳ بر صفر از سد حریف آلمانی گذشت و به نیمه نهایی صعود کرد.

المپین تنیس روی میز ایران در المپیک سیدنی در نیمه نهایی با حریفی از نروژ روبرو خواهد شد و در صورت پیروزی در فینال با برنده آلمان و مالزی دیدار خواهد کرد.

در رده ی سنی ۸۰ تا ۸۴ سال، محمد علی جعفری از کشورمان در گروه سوم با حریفانی از استرالیا، ژاپن و آلمان همگروه بود و با پیروزی قاطع ۳ بر صفر مقابل هر سه حریف به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی راه پیدا کرد.

نماینده کشورمان در این مرحله ابتدا با قرعه استراحت روبرو شد، در مرحله بعد حریف آلمانی خود را ۳ بر صفر شکست داد، در ۱/۴ پایانی نیز حریف اتریشی خود را ۳ بر ۲ از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد.

جعفری در نیمه نهایی به مصاف حریف آلمانی خواهد رفت و در صورت پیروزی بازی فینال را با حریفی از کشور آلمان برگزار خواهد کرد.

رقابت های نیمه نهایی پیشکسوتان جهان روز شنبه ساعت ۱۰ به وقت تهران پیگیری خواهد شد.

رقابت های پیشکسوتان جهان از ۲۵ دی ماه تا ۱ بهمن ۱۴۰۱ به میزبانی شهر مسقط عمان در جریان است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *