تظاهرات گسترده در بیش از 200 منطقه فرانسه همزمان با اعتصاب سراسری

13:38 - 30 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۲۳۲۴
همزمان با اعتصاب سراسری در فرانسه بیش از یک میلیون نفر در سراسر این کشور در اعتراض به سیاست‌‎های دولت فرانسه تظاهرات برپا کردند.

خبرگزاری میزان – بیش از یک میلیون نفر در سراسر فرانسه در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور و از جمله افزایش سن بازنشستگی تظاهرات برپا کردند.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، اعتراضات در شهرهای بزرگ فرانسه از جمله پاریس، مارسی، تولوز، نانت و نیس بسیاری از خدمات حمل و نقل را متوقف کرد.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که بیش از یک میلیون نفر در سراسر این کشور در خیابان‎ها تجمع کرده‎اند؛ از جمله 800 هزار نفر در پاریس.

در حالی که دولت فرانسه شمار تظاهرات کنندگان را یک میلیون اعلام کرده اما سازمان دهندگان تظاهرات شمار افراد شرکت کننده را دو میلیون نفر گزارش دادند.

تظاهرات علیه تصمیم دولت فرانسه مبنی بر اصلاح قانون بازنشستگی این کشور در صدها شهر بزرگ و کوچک در سراسر این کشور برگزار شده است.

این تظاهرات گسترده همزمان با اعتصاب سراسری در فرانسه صورت می‌‎‌گیرد و 8 اتحادیه کارگری فرانسه از اقدام علیه تصمیمات دولت «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه حمایت کرده‎‌اند.

معلمان و کارگران حمل و نقل از جمله گروه‌هایی بودند که همزمان با برگزاری تظاهرات در محل کار خود حاضر نشدند؛ به گفته وزارت آموزش فرانسه، بیش از 40 درصد معلمان مدارس ابتدایی و بیش از یک سوم معلمان مقطع دبیرستان دست به اعتصاب زدند.

بر اساس اعلام اداره راه آهن فرانسه، خطوط قطار در سراسر این کشور با اختلال شدید مواجه شده است؛ به گفته اداره اداره حمل و نقل شهری پاریس، خطوط مترو در این شهر به طور کامل یا جزئی بسته شده است.

«CGT»، یکی از کنفدراسیون‌های اصلی اتحادیه‌های کارگری فرانسه، برآورد کرده که دو میلیون نفر در بیش از 200 رویداد اعتراضی در سراسر این کشور شرکت کردند.

کارکنان بخش پالایشگاهی فرانسه نیز به این اعتصاب سراسری پیوسته و توزیع سوخت در فرانسه از جمله در شرکت‌ انرژی «توتال» نیز با مشکل مواجه شده است.

اتحادیه‎‌های کارگری فرانسه هشدار داده‌اند که در صورت عدم توافق با دولت این کشور، روز آخر ماه ژانویه نیز دست به تظاهرات خواهند زد.

گزارش‌ها، ویدئوها و تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که پلیس فرانسه بار دیگر در جریان این تظاهرات به اقدامات خشونت‌بار از جمله ضرب و شتم، بازداشت و استفاده از گاز اشک آور متوسل شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *