سایه اسلام هراسی و نژادپرستی بر فوتبال انگلیس

8:03 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۲۹۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک گزارش می‎گوید انگلیس عامدانه دو معضل اسلام هراسی و نژادپرستی نهادینه در فوتبال خود را حل نمی‎کند و از این بی توجهی به دنبال اهداف خاصی است.

خبرگزاری میزان – فوتبال انگلیس از دو بحران درهم تنیده نژادپرستی و اسلام هراسی سیستمی رنج می‌برد.

به گزارش «میدل ایست آی»، تاکنون مربیان زیادی در لیگ فوتبال انگلیس به دلیل استفاده از زبان نژادپرستانه و تبعیض آمیز علیه بازیکنان سیاهپوست و مسلمان مجرم شناخته شدند.

در عین حال، هواداران فوتبال در انگلیس نیز از شعارها یا حرکات نژادپرستانه و اسلام هراسانه علیه بازیکنان سیاهپوست و مسلمان استفاده می‌کنند.

این امر از وجود مشکلی بزرگ تر از جمله نژادپرستی و اسلام هراسی نهادینه در ورزش انگلیس به ویژه در فوتبال این کشور حکایت دارد.

 در واقع نژادپرستی علیه بازیکنان سیاهپوست در فوتبال انگلیس ریشه ای تاریخی دارد و بارزترین نمود آن در فینال یورو 2020 زمانی که سه بازیکن جوان سیاهپوست پنالتی را از دست دادند، آشکار شد.

البته برگزاری جام جهانی 2022 در قطر نیز بار دیگر رویکردهای اسلام هراسانه و نژادپرستانه انگلیس را آشکار کرد و به گفته یک کارشناس، انزجار رسانه‌های غربی نسبت به جام جهانی قطر فقط به اتهام‌های حقوق بشری ختم نشد، بلکه تحقیر گسترده فرهنگ‌های غیر غربی را نیز به دنبال داشت.

در حالی که رسانه‌های انگلیسی تلاش داشتند از جام جهانی قطر به عنوان فرصتی برای اسلام هراسی استفاده کنند، بررسی‌ها نشان داد که به عنوان مثال زنان در ورزشگاه‌های قطر بیش از ورزشگاه‌های انگلیس احساس امنیت می‌کردند؛ زیرا در ورزشگاه‌های قطر خبری از مشروبات الکلی به عنوان محرک هولیگانیسم اروپایی نبود.

در حالی که نژادپرستی و اسلام هراسی در ورزش انگلیس مورد انتقاد قرار گرفته و محکوم شده، سیاستمداران انگلیسی به ویژه محافظه کاران از این دو معضل به عنوان ابزاری راهبردی برای به دست آوردن رای در انتخابات این کشور استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *