رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سکوت اروپا در قبال نقض حقوق فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی

9:13 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۳۰۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اتحادیه اروپا همواره سیاست‌ ایجاد مصونیت از مجازات برای رژیم صهیونیستی را دنبال کرده است.

خبرگزاری میزان - یک گزارش می‎گوید اتحادیه اروپا می‌توانست از فرصت استفاده کند تا رژیم صهیونیستی را به خاطر نقض‌های حقوق بشری پاسخگو کند اما ارزش کمتری را برای جستجوی غرامت مالی برای ساختارهایی که توسط این اتحادیه در کرانه باختری اشغالی تأمین شده و توسط شرکت‌های استعماری شهرک‌نشین‌ها ویران شده است، انتخاب کرد.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، تمرکز اخیر بر طرح برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی برای جابجایی اجباری فلسطینی‌ها، 24 عضو پارلمان اروپا را بر آن داشت تا در مورد غرامت مالی با کمیسر اروپایی مدیریت بحران تماس بگیرند.

در حالی که اتحادیه اروپا از حقوق خود برای مطالبه غرامت مالی برخوردار است، موضوع مورد بحث که آوارگی اجباری مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی است، در دستور کار اتحادیه اروپا قرار ندارد.

نمایندگان اتحادیه اروپا اغلب از مناطقی در کرانه باختری اشغالی بازدید می‌کنند که برای تخریب در نظر گرفته شده است؛ ظاهرا این اقدام «برای هشدار دادن» بوده اما با این حال، در کنار بهره‌برداری فرصت‌طلبانه، حفظ آمار خانه‌های ویران‌شده با بودجه اتحادیه اروپا بیشتر موردی و بیهوده است.

گام‌های ممکن برای تضمین غرامت از سوی رژیم صهیونیستی برای تامین مالی اروپا که تخریب شده، هنوز مورد بحث قرار نگرفته است.

اگر مسئول دانستن رژیم صهیونیستی برای چیزی اساسی به عنوان یک توافق مالی برای خساراتی که به بار آورده است، در بیانیه‌های رسمی اتحادیه اروپا محتاطانه است، می‌توان گفت که حقوق بشر در کارنامه اتحادیه اروپا، وقتی صحبت از رژیم صهیونیستی به میان می‌آید، همچنان در سکوت فرو می‌رود.

اتحادیه اروپا هنوز به این واقعیت توجه نکرده که بدون پاسخگویی رژیم صهیونیستی به دلیل جابجایی اجباری فلسطینی‌ها، پروژه‌های بشردوستانه آن برای فلسطینی‌ها نیز نقض مالی رژیم صهیونیستی را تامین می‌کند.

جامعه بین‌الملل با سرمایه‌گذاری بخشی از کمک‌های بشردوستانه با هدف کاهش رنج ناشی از وجود استعماری و خشونت رژیم صهیونیستی، می‌تواند نقض واقعی که خلاف قوانین بین‌المللی است را دور بزند.

اتحادیه اروپا نیز از این قاعده تحمیلی مستثنی نیست؛ حمایت نمایندگان اتحادیه اروپا برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی کارساز نیست، بلکه برای تمدید قرارداد دائمی سکوت کار می‌کند که به نوبه خود فلسطینی‌ها را نیز به سکوت وامی‎دارد.

نمایندگان اتحادیه اروپا علیرغم داشتن ابزارهای سیاسی در اختیارشان، ترجیح می‌دهند در مورد فلسطین اقدام چندانی انجام ندهند.

نگرانی اخیر ادعا شده برخی نمایندگان اروپایی هیچ ارتباطی به فلسطینی‌ها ندارد و تنها به صورت جزئی مربوط به خانه‌هایی است که توسط اتحادیه اروپا تامین می‌شود و رژیم صهیونیستی به طور معمول آنها را تخریب می‌کند؛ با این حال، کاهش گسترش شهرک‌نشینی استعماری رژیم صهیونیستی و نقش اتحادیه اروپا در حفظ آن، بخش عمده‌ای از آنچه تناقض در ادعای بشردوستانه را تشکیل می‌دهد، است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *