مرگ 2400 مهاجر در مرزهای اسپانیا

11:31 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۳۳۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
طی سال 2022 حدود 2 هزار و 400 مهاجر در مرزهای اسپانیا جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری میزان - یک سازمان غیردولتی اسپانیایی به تازگی اعلام کرد تعداد مهاجرانی که در تلاش برای رسیدن به اسپانیا جان خود را از دست داده یا ناپدید شده‌اند، در سال گذشته میلادی حدود دو هزار و 400 نفر بوده است.

به گزارش «آسوشیتد پرس»،  این روند مرگ پناهجویان در مرزهای اسپانیا مطابق با روند پنج سال گذشته است.

گروه «Caminando Fronteras» در گزارش خود ضمن بیان این مطلب، افزود که از این تعداد 288 نفر زنان و 101 نفر نیز کودکان بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، حدود هزار و 784 نفر از مهاجران هنگام تلاش برای رسیدن به جزایر قناری اسپانیا با قایق جان خود را از دست دادند.

اما این گروه حقوق مهاجران همچنین هشدار را در مورد «ناپیدا بودن» مسیر الجزایر به سواحل مدیترانه شرقی اسپانیا به صدا درآورد؛ در سال 2022 دستکم 464 نفر در تلاش برای رسیدن به اروپا در این مسیر جان خود را از دست دادند.

گروه «Caminando Fronteras»، می‌گوید که ارقام خود را از خانواده‌های مهاجران و آمارهای نجات جمع‌آوری می‌کند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت که از ارقام رسمی استفاده می‌کند، اعلام کرده که در سال گذشته دو هزار و 556 نفر در تلاش برای رسیدن به اروپا جان خود را از دست دادند که از این تعداد هزار و 126 نفر در مسیر غرب آفریقا و اقیانوس اطلس و 260 نفر در مدیترانه غربی، مسیرهای اسپانیا، بودند.

این نهاد حامی حقوق مهاجران تعداد کشته شدگان یک حادثه مرزی در 24 ژوئن را در مرزهای اسپانیا 40 نفر اعلام کرده است و این در حالی است که گزارش‌های قبلی تعداد کشته‌ها را 23 نفر اعلام کرده بودند.

در آن روز صدها نفر از یک حصار در سمت مرز مراکش و اسپانیا در منطقه «ملیلیه» بالا رفتند و در منطقه گذرگاه مرزی محاصره شدند؛ زمانی که آنها توانستند از دروازه مرزی به طرف اسپانیا عبور کنند، چندین نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *