خشونت بیشتر علیه معترضان در دستور کار پلیس رژیم صهیونیستی

10:04 - 02 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۴۷۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
به موازات بالا گرفتن اعتراضات در اراضی اشغالی، پلیس رژیم صهیونیستی برخورد خشونت بارتر با معترضان را در دستور کار خود قرار داد.

خبرگزاری میزان – در حالی که کارشناسان، اراضی اشغالی را به دلیل تشدید تنش‌ها و اختلافات در آستانه جنگ داخلی می‌بینند، پلیس رژیم صهیونیستی برخورد خشونت‎بارتر با اعتراضات را که وارد مرحله جدیدی شده، در دستور کار خود قرار داده است.

رشته تظاهرات اعتراضی در اراضی اشغالی نشان دهنده تغییرات قابل توجهی در زندگی سیاسی رژیم صهیونیستی در پی روی کار آمدن یکی از نژادپرست ترین کابینه‌های این رژیم است که به نوبه خود تصویر واضحی از گسترش شکاف سیاسی و دو قطبی شدن در اراضی اشغالی را نمایان می‌کند.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی در حالی وارد یکی از سیاه ترین اشکال واکنش سیاسی علیه فلسطینی‌ها شد که اراضی اشغالی خود بشکه باروت اجتماعی و سیاسی است.

کارشناسان صهیونیست هشدار می‌دهند که رویکردهای افراطی کابینه جدید رژیم صهیونیستی می‌تواند شکاف میان عرب‎ها و صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی را رفع کرده و آن‌ها را در جبهه مشترک علیه کابینه بنیامین نتانیاهو متحد کند.

ترس از ورود اراضی اشغالی به جنگ داخلی، موضوعی جدی است؛ یاکوف کاتس، سردبیر جروزالم پست در یادداشتی در مورد خطرات ناشی از ایجاد جنگ داخلی هشدار داد و اعتراضات اخیر را آزمایشی مهم برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

ترس از جنگ داخلی همچنین سبب شده تا مقام‌های صهیونیست انگشت اتهام را به سمت یکدیگر گرفته و طرف مقابل را به فراخواندن معترضان به خیابان‌ها متهم کنند.

اگرچه خشونت پلیس رژیم صهیونیستی مسبوق به سابقه است، اما طرح هشدارهای مذکور سبب شده تا این خشونت به برنامه ریزی جهت سرکوب معترضان مبدل شده و هدفمند تر از هر زمان دیگری علیه معترضان به کار گرفته شود.

ایتامار بن گویر، افراطی ترین عضو کابینه نتانیاهو و وزیر امنیت داخلی خواستار دستگیری معترضان و استفاده از خودروهای آبپاش علیه آنان شد؛ این در حالیست که اخذ چنین تصمیم‌های عملیاتی همیشه در حوزه اختیارات فرماندهان ارشد پلیس رژیم صهیونیستی بود.

همزمان برخی از مقام‌های کابینه نتانیاهو خواستار دستگیری سران اپوزیسیون از جمله یائیر لاپید، بنی گانتز و ... شدند؛ افراط گرایان عضو کابینه نتانیاهو از افراد مذکور به عنوان خطرناک ترین افراد که به رژیم صهیونیستی خیانت کردند، یاد کرده اند.

پلیس رژیم صهیونیستی در جریان اعتراضات اخیر به بهانه مسدود شدن راه‌ها از خشونت گسترده علیه معترضان استفاده کرده و تلاش کرد تا آنان را با خودرو آبپاش متفرق کند؛ ضمن این که طرح استقرار هزار افسر پلیس در «تل آویو» و استقرار نیروهای امنیتی مازاد در اطراف خانه سران حزب لیکود نیز اجرایی شد.

در حمله ای مشکوک نیز یک مرد با خودرو به میان معترضان رفت و سبب آسیب دیدن چند نفر شد؛ پیشتر نیز ویدئوهایی از ضرب و شتم دانشجویان معترض توسط پلیس رژیم صهیونیستی منتشر شد.

هنوز آمار دقیقی از زخمی‌های خشونت پلیس رژیم صهیونیستی علیه معترضان اعلام نشده است.

براساس گزارش شبکه عبری «کان»، «بن گویر» پس از صدور دستورات مبنی بر سرکوب اعتراض‌ها در روزهای گذشته، درصدد است قوانین جدیدی را وضع کند که به پلیس اجازه می‌دهد تا تظاهرات کنندگان در جاده‌ها و افراد دارای پوسترهای دارای مفاهیم شباهت رژیم صهیونیستی با نازی‌ها را بازداشت کند؛ او همچنین قصد دارد دستورات جدیدی را صادر کند که به پلیس اجازه می‌دهد تا به طور گسترده معترضان را دستگیر کند.

«بن گویر» که پیشتر به اتهام تحریک به نژادپرستی و حمایت از تروریسم محکوم شده بود، از زمان حضور در کابینه مداوما در سیاست‌های روزمره پلیس مداخله می‌کند و منتقدان می‌گویند که «بن گویر» از پلیس به عنوان دستاویزی علیه دشمنان سیاسی استفاده کند.

 پلیس قدس اشغالی نیز اعلام کرد که از تاکتیک‌های سنگین تری برای سرکوب اعتراضات و پاکسازی خیابان‌ها از معترضان استفاده می‌کند.

خشونت پلیس رژیم صهیونیستی علیه معترضان در دوره قبلی نخست وزیری نتانیاهو با محکومیت گسترده ای مواجه شده بود؛ این در حالی است که در آن زمان پلیس از دستگیری گسترده معترضان خودداری می‌کرد اما در این دوره دست به دستگیری گسترده آنان نیز می‌زند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *