واکنش وزیر امور خارجه به احتمال خروج ایران از ان‎پی‎تی: هر احتمالی متصور است

11:48 - 02 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۴۹۷۹
وزیر امور خارجه اقدام اخیر اروپا در مورد سپاه پاسداران را اقدامی احساسی و غیرعقلانی خواند.

خبرگزاری میزان – حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، روز یکشنبه در حاشیه جلسه مجلس شورای اسلامی، گفت: در صورت تداوم روند موضع گیری فعلی کشورهای اروپایی هر احتمالی محتمل است.

وزیر امور خارجه در مورد اقدام اخیر پارلمان اروپا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، گفت: اروپایی‌ها به این جمعبندی رسیدند که در اتحادیه اروپا این موضوع مطرح نشود؛ چراکه مصوبات شورای وزیران اتحادیه اروپا برای خودشان الزام آور است؛ اما در سطح پارلمان اروپایی برای برگزاری شو و نمایش قطعنامه علیه سپاه را تصویب کردند.

وی افزود: من فکر می‌کنم اقدام امروز مجلس مبنی بر ملزم کردن دولت برای تروریستی قلمداد کردن نیروهای نظامی اروپا به عنوان نیروی نظامی یا ارتش تروریستی، اقدام مقابله ای است که البته در منطقه و در شکل و آرایش نیروهای نظامی در منطقه تغییرات و تاثیرات عمیق و مهمی خواهد گذاشت.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: در گفت‌وگوهایی که با بورل و رئیس دوره ای اتحادیه اروپا، سوئد داشتم، آن‌ها اظهار کردند که به دنبال اجرای این قطعنامه نیستند و این قطعنامه صرفا بیان احساسات بخشی از نمایندگان پارلمان اروپا به شکل غیرعقلانی است.

وزیر امور خارجه در پایان در مورد احتمال خروج ایران از ان پی تی یا اخراج بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران گفت: اگر تعداد اندکی از سران سیاسی اروپا مانند وزیر خارجه آلمان که هیچ تجربه ای در دیپلماسی ندارند و امروز در راس دستگاه‌های دیپلماسی برخی کشورهای اروپایی قرار گرفتند، در مسیر عقلانیت حرکت نکنند و مواضع خود را اصلاح نکنند، هر احتمالی متصور است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *