نقص عضو یک معترض فرانسوی بر اثر خشونت پلیس

10:22 - 03 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۶۱۱۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت پلیس فرانسه در برخورد با اعتراضات اخیر در این کشور به نقص عضو یکی از معترضان منجر شد.

خبرگزاری میزان – برگزاری اعتراضات گسترده علیه تغییرات در قانون بازنشستگی فرانسه نیز با استفاده پلیس این کشور از زور بیش از حد به خشونت کشیده شد.

به گزارش «گاردین»، وکیل یک معترض آسیب دیده از خشونت پلیس فرانسه اعلام کرد که این مرد جوان یک عضو بدن خود را در جریان اعمال خشونت پلیس در هفته گذشته از دست داد.

وی افزود: موکلم همچنان در بیمارستان بستری است و من از طرف موکلم شکایتی علیه دولت به دلیل خشونت منجر به نقص عضو تنظیم کرده ام، زیرا چنین خشونت با دفاع از خود قابل توجیه نیست.

فرد نقص عضو شده، مهندس 26 ساله ای است که مورد حمله دو افسر پلیس قرار گرفت.

 براساس تصاویر و ویدئوهای موجود از این حادثه، پلیس پس از آسیب زدن به این مرد، وی را به حال خود رها کرد.

 این حادثه در جریان موج خشونت پلیس فرانسه علیه اعتراضات مسالمت آمیز با حضور ده‌ها هزار معترض به طرح بازنشستگی دولت امانوئل مکرون رخ داد.

 سخنگوی دولت فرانسه در رابطه با این موضوع ادعا کرد که شرایط منجر به خشونت پلیس باید مورد بررسی قرار بگیرد.

سازمان‌های مجری قانون فرانسه مدت‌هاست که با شکایات استفاده بیش از حد از زور مواجه شده‌اند؛ در مقابل پلیس ادعا می‌کند که اعضای آن‌ها اغلب قربانی خشونت‌هایی هستند که توسط معترضان انجام می‌شود.

ضرب و شتم یک تهیه کننده موسیقی سیاه پوست، هنگام ترک استودیوی خود در پاریس، توسط پلیس در سال 2020 کاتالیزوری برای اصلاح محدود در پلیس فرانسه بود؛ جدیدترین تغییر سال گذشته انتصاب یک قاضی به ریاست واحدی بود که اتهامات سوء استفاده پلیس را بررسی می‌کند.

 پس از آن که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در سال 2021 دستور تغییرات در پلیس فرانسه را داد، پارلمان فرانسه قانون امنیت جهانی را تصویب کردند که اختیارات پلیس را تقویت می‌کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: فرانسه قوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *