رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اقدام اپلیکیشن‌ها در افزایش قیمت بلیت هواپیما قابل قبول نیست

11:26 - 03 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۶۴۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تخلف برخی از اپلیکیشن‌ها در ارائه بلیت گران قیمت، گفت: برای جلوگیری از قیمت‌های نامتعارف مسافران هوایی از سایت شرکت‌های هواپیمایی اقدام به خرید کنند.

خبرگزاری میزان _ حسن خوشخو با اشاره به تخلف برخی اپلیکیشن‌ها در ارائه قیمت نامتعارف بلیت هواپیما، گفت: براساس برنامه پنجم توسعه، قانون‌گذار وضعیت نرخ‌گذاری را مشخص کرده است در سنوات گذشته برخی از اپلیکیشن‌ها اقدام به ارائه قیمت‌های نامتعارف داشتند که این موضوع مورد تایید سازمان هواپیمایی نیست.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: منشاء قیمت‌گذاری‌های اخیر شرکت‌های هواپیمایی نیستند قطعا هرکدام از اپلیکیشن‌ها قیمت نامتعارف ارائه دهند تخلف کرده‌اند.

وی افزود: مطالبه شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما متاثر از تورم ایجاد شده، افزایش 30 درصدی نرخ بلیت است اما هنوز موضوع افزایش قیمت بلیت در شورای عالی مطرح نشده است.

خوشخو تصریح کرد: باتوجه به افزایش نرخ تورم، حقوق دستمزد و هزینه ارز طبیعتا هزینه حوزه هوانوردی نیز افزایش یافته است این موضوع از طرف سازمان هواپیمایی به نهادهای بالا دستی عنوان شده، با توجه به لحاظ کردن ایمنی پروازها نرخ بلیت‌ها باید به گونه‌ای باشد حفظ ایمنی پروازها در اولویت قرار گیرد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با صدا و سیما با بیان اینکه سازمان هواپیمایی با افزایش معقول نرخ سوخت هواپیما مخالف نیستیم، افزود: پیشنهاد ما به مسافران هوایی این است که برای تهیه بلیت به سایت شرکت‌های هواپیمایی و یا آژانس‌های معتبر مراجعه کنند و از خرید از اپلیکیشن‌ها پرهیز کنند اگر اپلیکیشنی خلاف مقررات نرخ ارائه کنند از طریق تعزیرات و دادسرای فرهنگ و رسانه اقدام می‌کنیم.

وی گفت: اپلیکیشن چارتر 724 بیشترین تخلف را در این زمینه انجام داده است.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که آیا هزینه اضافی دریافتی به مسافران عودت داده می شود تصریح کرد: هرگونه تخلفی از سمت عرضه‌کننده صورت گیرد شرکت هواپیمایی ملزم به پاسخ گویی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *