رئیس سازمان انرژی اتمی: ایران در زمینه تولید رادیو دارو به تراز جهانی دست یافته است

15:33 - 03 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۷۱۰۷
رییس سازمان انرژی اتمی گفت که ایران در زمینه تولید رادیو دارو به تراز جهانی دست یافته است.

خبرگزاری میزان - محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در بازدید از خط تولید رادیو داروهای تشخیصی و درمانی، گفت: با تلاش روزافزون و فراوانی که محققان و متخصصان جوان این سازمان داشته‌اند؛ توانسته‌ایم قابلیت‌های خود را در زمینه تولید رادیو داروهای گوناگون به صورت روزافزون ارتقا دهیم.  

اسلامی افزود: با وجود مزاحمت‌های دشمنان و تحریم‌های سنگین و همه‌جانبه‌ای که علیه کشورمان اعمال‌شده‌ است، توانسته‌ایم به لطف الهی در مسیر پیشرفت قرار گیریم.

وی همچنین اظهار کرد: اکنون به معنای واقعی کلمه و به شکل حقیقی در زمینه تولید رادیو دارو به تراز جهانی دست یافته‌ایم و امروز این پیشرفت یک واقعیت است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه خاطرنشان کرد: در نظر داریم که بتوانیم در بخش داروهای تشخیصی و تولید محصولات، ضریب دقت را افزایش دهیم و بر تعداد داروهایی که در بخش درمان کاربرد دارد نیز بیفزاییم.

وی گفت: در 206 مرکز پرتو پزشکی در سطح کشور از رادیو داروهای تولید داخل استفاده می‌شود.   

اسلامی افزود : در سازمان انرژی اتمی توانسته‌ایم به تمام تقاضای کشور در زمینه رادیو دارو پاسخ دهیم.   

وی در ادامه بیان کرد: دستاورد جدید سازمان شامل داروی ید-۱۳۱ است که این دارو به دو صورت محلولی و کپسولی تولید و عرضه‌شده که به درمان انواع سرطان‌ها کمک می‌کند و گامی بزرگ در این زمینه محسوب می‌شود.   

به گفته وی، سازمان انرژی اتمی ایران افتخار دارد که در عرصه تولید رادیو داروهای مورد نیاز برای درمان سرطان توانسته گام‌های بزرگ و سازنده‌ای بردارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان گفت: مجدداً صادرات رادیو دارو را در دستور کار قرار دادیم زیرا تقاضای فراوانی برای محصولات ما وجود دارد و ما آن را گسترش خواهیم داد. 

انتهای پیام/


برچسب ها: ایران انرژی اتمی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *