رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لاوروف: بحران اوکراین ادامه یابد دستیابی به راه حل دشوارتر می‎شود

16:32 - 03 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۷۲۳۵
وزیر خارجه روسیه می‎گوید که هر چه مدت طولانی‌تر از برگزاری مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین خودداری شود، دستیابی به راه‌ حل دشوارتر خواهد بود.

خبرگزاری میزان - «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفت‌وگو با «نالدی پاندور»، وزیر خارجه آفریقای جنوبی، گفت: اوکراین ممکن است از طریق میانجی‌ها روشن کند که چگونه توسعه بیشتر اوضاع و مذاکرات احتمالی با روسیه را می‌بیند.

به گزارش «تاس»، «لاوروف» در پاسخ به این سوال که چه کسی می‌تواند در مذاکرات احتمالی بین روسیه و اوکراین میانجیگری کند، اظهار کرد: شاید بتوان از هر میانجی خواست تا این موضوع را روشن کند که طرف اوکراینی روند بعدی رویدادها را چگونه می‌بیند.

وی گفت: ما همانطور که رئیس جمهور روسیه، افزود که از مذاکره امتناع نمی‌کنیم؛ اما کسانی که امتناع می‌کنند باید آگاه باشند که هر چه مدت طولانی‌تر از برگزاری مذاکرات خودداری شود، دستیابی به راه‌ حل دشوارتر خواهد بود.

به گفته وی، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین پیش از این فرمانی مبنی بر ممنوعیت مذاکره با روسیه صادر کرده است.

«لاوروف» در ادامه به اظهارات سیاستمداران غربی مبنی بر اینکه هنوز زمان مذاکره بین مسکو و کی‌یف فرا نرسیده است، اشاره کرد.

پیش از این «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته بود که مذاکرات بین مسکو و کی‌یف در حال حاضر غیرممکن است، زیرا هیچ شرایطی برای آنها نه عملا و نه به صورت قانونی وجود ندارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *