اسلام هراسی ابزار اروپا در تشدید روند فشار بر مسلمانان

8:00 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۷۹۷۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کشورهای اروپایی با ابزار اسلام هراسی تلاش دارند تا جمعیت مسلمان خود را بیش از پیش به حاشیه برانند.

خبرگزاری میزان – کشورهای اروپایی مانند اتریش، آلمان و فرانسه از طریق جرم انگاری مقابله با اسلام هراسی، مسلمانان را بیش از گذشته به حاشیه می رانند.

به گزارش «آناتولی»، سوءاستفاده از اصطلاحات و عبارات مانند «اسلام سیاسی» در اتریش، «اسلام گرایی قانونی» در آلمان و «تجزیه طلبی اسلامی» در فرانسه جدیدترین ابزارهای کشورهای مذکور برای به حاشیه راندن مسلمانان هستند و آن‌ها را بیش از هر زمان دیگری در تیررس سیاست‌های ضد اسلامی قرار داده اند.

در واقع همزمانی سوءاستفاده کشورهای مذکور از عبارات مشابه نشان دهنده سیاست یکسان ضد اسلامی در این کشورها تحت پوشش حمایت از اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان است.

هدف اصلی این رویکرد اسلام ستیزانه جوامع مسلمانان و معدود صداهای آنان برای احقاق حقوقشان است.

آن‌ها با جرم انگاری تلاش‌های جوامع مسلمان برای مقابله با اسلام هراسی به بهانه نقض آزادی‌های مذهبی، درصدد از هم فروپاشیدن جوامع مسلمان مستقل در کشورهای خود هستند؛ آن‌ها همچنین با این ابزار مسیر وضع قوانین تبعیض آمیز و سرکوب جوامع مسلمانان را هموار می‌کنند.

ممنوعیت حجاب برای زنان و دختران مسلمان، نظارت بر زندگی مسلمانان و تعطیلی مساجد از جمله قوانین تبعیض آمیز علیه جوامع مسلمان در کشورهای اروپایی هستند که به نوبه خود با تشدید تبعیض‌ها و نابرابری‌ها علیه مسلمانان آنان را از دستیابی به شغل، انجام امور روزمره، ... بازداشته و به جمعیت حاشیه ای مبدل می‌کنند.

این در حالی است که مسلمانان در این کشورها پیش از این نیز از محدودیت‌های متعددی در تامین حقوق اساسی خود نیز رنج می‌بردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *