رئیس اورژانس بیمارستان سینا: آلودگی هوا مراجعه گروه‌های پرخطر به مراکز درمانی را افزایش داد/ کرونا تحت کنترل است

10:16 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۸۶۷۰
رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا گفت: با افزایش آلودگی هوا میزان مراجعات بیماران قلبی عروقی، تنفسی و همچنین افراد مسن به مراکز درمانی قابل توجه بوده است.

حسین کرمانپور در گفت‌وگو با میزان با اشاره به افزایش مراجعات به اورژانس بیمارستان‌ها طی چند ماه اخیر به علت آلودگی هوا گفت: مراجعات بیماران قلبی عروقی، تنفسی و همچنین افراد مسن به مراکز درمانی طی چند ماه اخیر قابل توجه بوده است.

وی افزود: متاسفانه علیرغم توصیه ما مبنی بر عدم خروج از منزل در روزهای آلوده به افرادی که در گروه‌های پر خطر قرار دارند، عده‌ای از آن‌ها به دلایلی از خانه بیرون می‌آیند و از ماسک‌های مناسب آلودگی هوا هم استفاده نمی‌کنند که همین امر سبب می‌شود حجم زیادی از گازهای آلوده و مه دود که ترکیب 5 مواد آلوده در هوا و خطرناک تر از هر کدام از مواد آلاینده‌ دیگری است به بدن این افراد وارد شود.

رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا با بیان اینکه بیماران قلبی عروقی و تنفسی به شدت نسبت به آلودگی هوا حساس هستند، ادامه داد: متاسفانه افزایش آلودگی هوا در مواردی هم فوت این بیماران را به همراه دارد.

این پزشک در رابطه با آخرین وضعیت کرونا در کشور ضمن اشاره به این بیماری یک بیماری غیر قابل پیش‌بینی است، اظهار کرد: اتفاقی که در اواسط سال 2022 میلادی رخ داد این بود که به تدریج در سطح جهان قدرت بیماری زایی کووید کاهش پیدا کرد و گفته می‌شود شبیه بیماری‌های همچون سرماخوردگی و آنفلوآنزا شود که می‌توان آن را با تزریق واکسن سالیانه کنترل کرد.

کرمانپور توضیح داد: خوشبختانه با آگاهی که مردم از کرونا دارند و همچنین با توجه به امکانات موجود در درمان این بیماری اگر با دانش روز دنیا پیش برویم تقریبا می‌توان گفت که کرونا در حلقه کنترل است و حدود 70 درصد نگرانی ما نسبت به گذشته در رابطه با این بیماری کاهش یافته است.

وی ضمن اشاره به اینکه بیشتر افرادی که هم اکنون درگیر نوع شدید این بیماری هستند به علائم هشدار بی توجه بودند، بیان کرد: اگر به علائم هشدار توجه و به موقع به پزشک مراجعه شود، حدود 90 درصد از مبتلایان به کووید در منزل درمان می‌شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *