نُهرودی: درباره صحبت‌هایم قبل و بعد از شورای فنی سوءتفاهم پیش آمده/ مربی خوب خارجی به درد بوکس می‌خورد

8:45 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۸۹۸۷
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرمربی تیم ملی بوکس گفت: پیش از شورای فنی گفتم سرمربی تیم ملی یک خارجی خوب و سطح بالاست و این موضوع سیاست مسئولان فدراسیون بوده و نظر شخصی من نیست.

حسین نُهرودی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص تشکیل اردوی تیم ملی بوکس اظهار داشت: اردو از روز شنبه آغاز شد و تا پایان ماه جاری ادامه دارد. بوکسورهایی که در قهرمانی کشوری مقام داشتند وارد انتخابی شدند و برخی از آنها به همراه تعدادی که جا مانده بودند وارد اردو شدند و روز سوم اسفند یک انتخابی نهایی برگزار می‌کنیم تا بهترین‌ها معرفی شوند.

وی افزود: شاید تاریخ انتخابی 24 ساعت پس و پیش شود چون مسابقات نیروهای مسلح را در پیش داریم و انتخابی را هم بین مدعیان حاضر در اردو و همچنین نفرات ناشناخته‌ای که استان‌ها معرفی می‌کنند، برگزار می‌کنیم تا شایسته‌ترین نفرات به پیراهن مقدس تیم ملی برسند.

*شخصاً نظری روی حضور در مسابقات جهانی ندارم

سرمربی تیم ملی بوکس درباره رقابت‌های بین‌المللی پیش رو عنوان کرد: مسابقات قهرمانی جهان را در پیش داریم که من شخصاً نظری روی آن ندارم، اما فدراسیون خواستار حضور قدرتمند در این پیکارهاست و بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا هم پیش روی ماست.

نُهرودی ادامه داد: قطعا اولویت بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک از این مسابقات است، اما نمی‌توانیم چشم خود را روی تن به تن شدن بوکسورهای ایران با نفرات مطرح دنیا در رقابت‌های قهرمانی جهان ببندیم. باید سَبُک و سنگین کنیم تا ببینیم حضور در جهانی که در 13 وزن برگزار می‌شود می‌تواند کمکی به حضور موفق در بازی‌های آسیایی (گزینشی المپیک) که در 7 وزن برگزار خواهد شد، داشته باشد یا خیر.

*تمام اعضای شورای فنی مانند فرزندان من هستند

سرمربی جدید تیم ملی درباره اینکه صحبت‌های او پیش از شورای فنی با بعد از این جلسه متناقض بوده، گفت: این موضوع تنها یک سوءتفاهم است. من پیش از شورای فنی گفتم سرمربی تیم ملی یک خارجی خوب و سطح بالاست و این موضوع سیاست مسئولان فدراسیون بوده و نظر شخصی من نیست. پس از جلسه هم گفتم اگر استکی بود شاید رأی اعضا فرق می‌کرد و اینکه تصمیم شورای فنی از قبل گرفته شده بود را نمی‌پذیرم چون در راستای استفاده از مربی خارجی باکیفیت توافق کرده بودیم و هیچکس نمی‌توانست با اطمینان بگوید استکی برکنار می‌شود.

وی در ادامه گفت: تمام اعضای شورای فنی مانند فرزندان من هستند و باز هم می‌گویم کاش علیرضا استکی در جلسه حاضر می‌شد تا جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نماند. تمام اعضای مجمع موی سپید من را دیدند و به بنده رای دادند، اما امکان داشت استکی سرمربی باقی می‌ماند و من هم راحت می‌شدم، اما تصمیم او عدم حضور در جلسه بود که برای ما هم محترم است.

*اگر زنده بمانم و سرمربی تیم ملی باشم، شایسته سالاری حاکم خواهد بود

پیشکسوت بوکس ایران ادامه داد: برخی مربیان خارجی هستند که هیچ چیزی به بوکس ایران اضافه نمی‌کنند و بچه‌های ما چند مرحله از آنها بالاتر هستند، اما مربی خارجی باکیفیت که طبعاً قیمت بالاتری هم دارد می‌تواند به بوکس ما کمک کند و من و اعضای شورای فنی هم از حضور آن استقبال می‌کنیم.

نُهرودی در واکنش به انتخاب مربیان خود تصریح کرد: مربیان خوب زیادی داریم که می‌توانند به ما کمک کنند و درهای تیم ملی روی این عزیزان باز است، اما همایون و نهتانی که مربی تیم ملی بودند در سمت خود ابقا شدند، اما در خصوص فروتن گل آرا باید این را بگویم که با نظر مستقیم من انتخاب شده و به کار او اطمینان کامل دارم.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه گل آرا هیچ سابقه‌ای در رده مربیگری ملی نداشته و زود است در تیم بزرگسالان کار کند، گفت: فروتن در شمال شهر تهران که محله بوکس خیزی نیست چند بوکسور خوب در رده نوجوانان و جوانان تربیت کرده و نشان داده خمیر مایه کار را دارد. خود من شخصاً کار او را پیگیری کردم و مطمئن باشید حضور او به تیم ملی کمک می‌کند. انتقاد همیشه وجود دارد و پس از هر انتخابی این اتفاق رخ می‌دهد و من هم نقد منصفانه را می‌پذیرم، اما مطمئن باشید اگر من زنده بمانم و سرمربی تیم ملی باشم، در تیم ما شایسته سالاری حاکم خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *