ناپدید شدن بیش از 200 کودک پناهجو در انگلیس

8:19 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۹۳۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌های دولت انگلیس حاکی از آن است که در طول 18 ماه بیش از 200 کودک پناهجو در این کشور ناپدید شده‌اند.

خبرگزاری میزان - یک وزیر کابینه انگلیس می‎گوید که بیش از 200 کودک پناهجو در این کشور ناپدید شده‌اند.

«سیمون موری»، وزیر امور داخلی انگلیس طی اظهاراتی در مجلس اعیان این کشور ضمن اعلام این مطلب، گفت: این افراد شامل یک دختر خردسال و دستکم 13 کودک زیر 16 سال هستند.

این افشاگری پس از آن صورت گرفت که «آبزرور» گزارش داد یک فرد افشاگر از سکونتگاه کودکان مهاجر در «برایتون» گفته است که تعدادی از کودکان در خیابان خارج از مرکز ربوده شده شده‌اند.

پلیس انگلیس هشدار داده بود که ساکنان آسیب‌پذیر سکونتگاه‌های مهاجران (کودکان پناهجو که بسیاری از آنها با قایق‌های کوچک، بدون والدین یا مراقبان به انگلیس آمده‌اند) هدف شبکه های جنایی قرار خواهند گرفت.

«سیمون موری» در پاسخ به سوال «پل اسکریون»، همتای لیبرال دموکرات خود، این ارقام را که از جولای 2021 جمع‎آوری شده است، فاش کرد.

به گفته وی، 88 درصد از این 200 کودک (176 نفر) اصالتا آلبانیایی هستند؛ این مقام انگلیسی ابراز امیدواری کرد که «در اسرع وقت» استفاده از این سکونتگاه‌ها را برای کودکان متوقف کند.

بر اساس این گزارش، 6 سکونتگاه وزارت مسکن انگلیس برای کودکان پناهجوی بدون همراه وجود دارد، از جمله سکونتگاهی در «برایتون».

سازمان‌های غیردولتی در انگلیس بارها نگرانی‌های خود را در مورد ناپدید شدن کودکان از محل اقامت خود ابراز و پیشنهاد کرده‎اند که به وزارت کشور انگلیس کمک کنند تا آنها را ایمن نگه دارد، اما دولت انگلیس این پیشنهادها را رد کرده است.

«فیلیپ ایشولا»، مدیر اجرایی سازمان مبارزه با قاچاق کودک، از زمانی که وزارت کشور انگلیس شروع به اسکان دادن کودکان بدون همراه در سکونتگاه‌ها کرده، هشدار داده که این نهاد پیشنهاد گروهی از سازمان‌ها برای ارزیابی را رد کرده است.

این موضوع مربوط به بیش از یک سال پیش است و از آن زمان آشکار بود که نگرانی‎های جدی در مورد امنیت کودکان در این مراکز وجود دارد؛ از آن زمان به بعد، بارها به وزارت کشور انگلیس هشدار داده شده است که کودکان ناپدید می‌شوند و احتمالاً مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند، اما این نگرانی‌ها نادیده گرفته شده است.

ناظر مهاجرت انگلیس در ماه اکتبر گذشته به این نتیجه رسید مراکزی که برای اسکان کودکان بدون همراه استفاده می‌شوند، از کارکنانی استفاده می‌کنند که توسط سرویس افشا و ممنوعیت (DBS) بررسی نشده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *