قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری اصلاح شد/ ارجاع طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کمیسیون اجتماعی

8:35 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۹۳۴۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
نمایندگان مردم در خانه ملت با اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری موافقت کردند.

خبرگزاری میزان - جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، 5 بهمن ماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی راس ساعت 8 و 20 دقیقه و با حضور 204نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح اصلاح بند(ب) ماده (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها

گزارش کمیسیون اصل نودم(90) قانون اساسی در مورد عضویت ایران در موافقتنامۀ آب و هوایی پاریس 

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد لایحه یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در راستای کسب جایگاه دولت عضو در سازمان همکاری شانگهای

بررسی تقاضای دو فوریت درباره لایحه اصلاح تبصره 8 ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور

بررسی تقاضای دو فوریت درباره لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان

موافقت مجلس با اصلاح موادی از قانون تشدید مجازات شرط بندی اینترنتی

نمایندگان در ادامه نشست علنی امروز در جریان بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخصوص طرح اصلاح مواد (705) تا (711) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی(تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده) با اصلاح مواد 705، 706 و 709 این طرح جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

 براساس ماده 705 اصلاحی این طرح؛ ارتکاب هریک از رفتارهای مذکور در بندهای(1) تا (3) این ماده جرم است و هر شخص به هر نحوی در فضای حقیقی یا مجازی یکی از رفتارهای مذکور را مرتکب شود، علاوه بر ضبط اموال و عواید حاصل از جرم به نفع دولت، به جزای نقدی درجه شش یا به جزای نقدی معادل ارزش یک تا سه برابر مجموع اموال و عواید ناشی از جرم هر کدام بیشتر باشد، محکوم می‌شود.

قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری اصلاح شد

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری با اصلاح موادی از این طرح جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

موافقت نمایندگان با اصلاح طرح بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

نمایندگان همچنین با اصلاح طرح اصلاح ماده (5) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی به منظور تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پس از پایان بررسی این طرح تاکید کرد سازمان تامین اجتماعی مکلف است همه کارگران ساختمانی را تحت پوشش قرار دهد و بهانه ای برای این بحث نباید باشد.

نحوه تعیین سهم شهرداری‌ها از بودجه بر اساس میزان توسعه یافتگی مشخص شد

در ادامه جلسه علنی نمایندگان نحوه توزیع عوارض و جریمه‌ها بین کلانشهرها شهرها و روستاها و مناطق عشایری و براساس شاخص‌های جمعیت و توسعه ‌نیافتگی را تعیین کردند.

بر این اساس سهم شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری، به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور و حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی استان ذی‌ربط نزد خزانه‌داری کل کشور برای توزیع بین شهردار‌ی‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

موافت نمایندگان با ارجاع طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کمیسیون اجتماعی

در جریان ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با توجه به ابهامات وارده توسط نمایندگان این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

قالیباف با اشاره به ابهامات وارده به طرح ساماندهی کارکنان دولت، گفت: ایراداتی در تبصره 2 این طرح وجود دارد که باید تعریف دقیق بحث قرارداد کار معین، براساس قانون کار و یا ماده 17 قانون مدیریت خدمات کشوری مشخص شود و همچنین در حوزه طرح های عمرانی هم ابهاماتی وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین در مورد سایر عناوین مشابه هم شاهد ابهاماتی هستیم بنابراین این طرح را براساس ماده 153 آیین نامه داخلی مجلس برای بررسی بیشتر و رفع ابهامات ارجاع می دهیم و تقاضا داریم به سرعت ابهامات روشن و شفاف شده و به صحن علنی ارائه شود.

موافقت نمایندگان با بررسی دو فوریتی لایحه یادداشت تعهدات ایران در راستای کسب جایگاه دولت عضو در سازمان شانگهای

نمایندگان با 161 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع با بررسی لایحه یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در راستای کسب جایگاه دولت عضو در سازمان شانگهای به صورت دوفوریت موافقت کردند.

علی ادیانی با بیان اینکه ضرورت تصویب دو فوریت این لایحه واضح است، در تشریح دلایل عضویت در این سازمان به مخالفت افرادی که با منافع ملی ایران مشکل دارند اشاره کرد و ادامه داد: روابط خارجی اروپا رسما با عضویت ایران در سازمان شانگهای مخالفت کردند چرا که معتقد است عضویت ایران در پیمان شانگهای راهی برای بیمه شدن جمهوری اسلامی ایران از تحریم ها است و این موضوع نشان دهنده اهمیت تصویب این لایحه است.

موافقت نمایندگان با بررسی دو فوریتی لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان

در ادامه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامیدر جریان بررسی تقاضای دو فوریت درباره لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان، نمایندگان با 153 رأی موافق، 20 رأی مخالف و پنج رای ممتنع با بررسی دوفوریت لایحه مذکور موافقت کردند.

 زنگ پایان نشست علنی امروز رأس ساعت 12:14 به صدا درآمد، نشست بعدی روز (یکشنبه، 9 بهمن ماه) رأس ساعت 7:45 با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *