رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تلاطم و افزایش ارتفاع موج در شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز/ تداوم آلودگی هوای کلانشهرها تا روز شنبه

9:18 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۹۳۹۴
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، جزایر شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان، ارتفاعات زاگرس در غرب و جنوب غرب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه این بارش‌ها در مناطق گرمسیر به شکل رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سرد و کوهستانی به شکل برف رخ می‌دهد، ادامه داد: شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج و همراه با افزایش ارتفاع موج است و از این رو لازم است صیادان و فعالان دریایی به نکات لازم توجه داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا گستره بارش‌ها استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد، آذربایجان غربی و کردستان را در بر می‌گیرد، افزود: جمعه از میزان بارندگی در نیمه جنوبی کشور کاسته شده و فقط در کرمان، هرمزگان، جزایر شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، خراسان جنوبی و ارتفاعات زاگرس شاهد بارش پراکنده هستیم.

رفیعی با اشاره به اینکه روز شنبه در ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش‌های رگباری و وزش باد را انتظار داریم، اظهار کرد: در نوار غربی و پس از آن در کل کشور با روند افزایش نسبی دما مواجه هستیم.

وی ضمن بیان اینکه شرایط آلودگی هوا همچنان در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا روز شنبه ادامه دارد، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: کمینه دمای تهران مانند دیروز به ۲ درجه زیر صفر رسید و  امروز بیشینه دمای تهران به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: سردترین مرکز استان با دمای ۱۳ درجه زیر صفر   زنجان بود و پس از آن شهر کرد با دمای ۱۲ درجه زیر صفر و  همدان و ارومیه به ترتیب  با دمای ۱۱ و ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مناطق کشور بودند.

به گفته وی گرمترین مرکز استان  بندرعباس با دمای ۲۲ درجه بالای صفر به ثبت رسید و گرمترین نقطه کشور عسلویه با دمای ۲۴ درجه بالای صفر گزارش شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *