وزارت نفت سرمایه گذار اصلی «پالایشگاه» بود/ نام فیلم «پالایشگاه» به «گل‌های باوارده» تغییر کرده است/ قطعا در بخش مسابقه و بین‌الملل حضور داریم + پوستر

10:02 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۹۴۶۷
تعداد نظرات: ۲ دیدگاه
مهرداد خوشبخت ضمن اشاره به سرما‌گذار اصلی فیلم جدیدش، از تغییر نام فیلم «پالایشگاه» و حضور قطعی این فیلم در بخش مسابقه و بین‌الملل خبر داد.

خبرگزاری میزان- مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم سینمایی «پالایشگاه» شب گذشته در لایو اینستاگرام خود از تغییر نام فیلم جدیدش از «پالایشگاه» به «گل‌های باوارده» خبر داد و گفت: به دلیل احترام به مردم شریف شهر آبادان اسم فیلم را از «پالایشگاه» به «گل‌های باوارده» تغییر دادم.

خوشبخت ادامه داد: ابتدا قصدمان این بود که اسم فیلم را «گل‌های کاغذی» بگذاریم اما بعد تصمیم بر این شد که فیلم را به «گل‌های باوارده» تغییر نام دهد. معنای گل‌های باوارده همان گل‌های کاغذی است که در فیلم هم به آن اشاره شده است.

وی ضمن ادای احترام به کیانوش عیاری گفت: اگر کیانوش عیاری فیلم «آبادانی‌ها» را نساخته بود، قطعا اسم این فیلم را «آبادانی‌ها» می‌گذاشتم.

خوشبخت درباره سرمایه‌گذار فیلم جدیدش عنوان کرد: سازمان سینمایی حوزه هنری و سازمان هنری رسانه‌ای اوج هم علاقه‌مند به ساخت این فیلم بودند و فیلمنامه را می‌خواستند و به سرمایه‌گذاری و مشارکت در این فیلم تمایل داشتند، اما به توافق نرسیدیم و این فیلم با مشارکت وزارت نفت و بنیاد سینمایی فارابی به تولید رسید.

وی افزود: در ابتدا وزارت نفت پای کار آمد و پس از آن نیز بنیاد سینمایی فارابی به عنوان یک نهاد سینمایی در ساخت این اثر مشارکت کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «گل‌های باوارده» درباره حضور در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: فیلم را به دبیرخانه تحویل داده‌ایم و مورد بازبینی هیئت انتخاب قرار گرفته است. از طرف دبیرخانه جشنواره به ما اطلاع داده‌اند که فیلم انتخاب شده و در بخش مسابقه حضور دارد.

وی افزود: همچنین احتمالا فیلم برای حضور در بخش بین‌الملل هم انتخاب شده است، زیرا از ما خواستند که نسخه نهایی را با زیرنویس انگلیسی به جشنواره تحویل دهیم.

خوشبخت همچنین عنوان کرد: به زودی طی یک پست اینستاگرامی نظرم را درباره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و حضور فیلم «گل‌های باوارده» در این جشنواره بیان خواهم کرد.

وی درباره‌عدم همکاری حمید فرخ‌نژاد با این فیلم و چگونگی قرارداد این بازیگر بیان کرد: حمید فرخ‌نژاد برای ایفای نقش در فیلم «گل‌های باوارده» قرارداد امضا کرد و یک و نیم میلیارد نیز به عنوان دستمزد دریافت کرد، اما چند روز قبل از اینکه مقابل دوربین برود، ممنوع‌الکار شد و بعد هم از ایران رفت. از اینکه پول را به فارابی یا تهیه‌کننده عودت داده یا نه اطلاع ندارم، زیرا ترجیح می‌دهم در مسائل مالی دخالت نکنم و درگیر آن نشوم و تمرکزم به کارگردانی فیلم باشد.

خوشبخت درباره موضوع فیلم «گلهای باوارده» و بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند، گفت: بانیپال شومون، الهام نامی، امیررضا دلاوری، نادر سلیمانی و جمعی از بچه‌های آبادان در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. فیلم «گل‌های باوارده» درباره پالایشگاه نفت آبادان و اتفاقاتی است که در اوایل جنگ ایران و عراق برای شهر آبادان و کارگران پالایشگاه رخ داده، اما هرگز درباره آن صحبتی نشده است.

وی افزود: «گلهای باوارده» همچون فیلم «آبادان یازده شصت» که درباره رادیو نفت و اتفاقات مربوط به آن بود، به اتفاقاتی پرداخته که تاکنون درباره آن صحبتی نشده است.

خوشبخت در پایان ضمن ادای احترام به مردم شریف و کارگران پالایشگاه نفت آبادان اظهار کرد: امیدوارم بچه‌های شرکت نفت از این فیلم خوششان بیاید و توانسته باشم تصویر درستی از ازخودگذشتگی مردم آبادان و کارکنان پالایشگاه را به تصویر بکشم.

انتهای پیام/



خاطره بژند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
0
0
هزاران بار سپاس و خدا قوت
محمد کاوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
0
سلام ودرود فراوان وخسته نباشید به عوامل ساخت این فیلم بنده هم افتخار هنر وری این فیلم رو داشتم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *