خشونت پلیس فرانسه در برابر اعتراضات ضد دولتی

11:19 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۹۵۷۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت پلیس فرانسه در برابر اعتراضات ضد دولتی اخیر در مقایسه با گذشته تشدید شده است.

خبرگزاری میزان – طی ماه‌‎های اخیر کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه با موج گسترده‌ای از اعتصاب و اعتراضات سراسری علیه سیاست‌های دولتی مواجه شده‌اند.

این اعتصاب و اعتراضات اخیر در فرانسه عمدتا در اعتراض به تصمیم دولت این کشور مبنی بر اصلاح قانون بازنشستگی صورت گرفته است.

جدیدترین موج تظاهرات ضد دولتی در فرانسه طی هفته گذشته برگزار شد؛ این تظاهرات با شرکت حدود دو میلیون نفر در بیش از 200 منطقه فرانسه برگزار شده است.

بررسی ویدئوها و تصاویر منتشر شده از سوی رسانه‌های فرانسوی نشان می‎دهد که پلیس فرانسه در مقابل این اعتراضات ضد دولتی به خشونت بیش از حدمتوسل شده است.

پیش از این نیز تظاهراتی در شهر پاریس از سوی کردهای ساکن این شهر برگزار شد؛ این تظاهرات پس از آن به راه افتاد که در جریان تیراندازی در یک مرکز فرهنگی متعلق به کردها در مرکز پاریس، چند نفر کشته و یا زخمی شدند.

اقلیت‎ها در پاریس در اعتراض به نبود امنیت در محل زندگی خود و همچنین وجود نژادپرستی تظاهرات برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، پلیس فرانسه در قبال اعتراضات در این کشور استانداردهای دوگانه نشان می‌دهد؛ گاردهای امنیتی این کشور در جریان اعتراض کردها در پاریس تا حدود زیادی نظاره‌گر بودند.

خبرنگار «آناتولی» می‌گوید: من در طول فعالیت روزنامه‌نگاری خود اعتراضات زیادی را دنبال کرده‌ام، بر اساس مشاهداتم می‌توانم بگویم که پلیس فرانسه غالبا در برابر معترضان صبر نشان نمی‌دهد. در عین حال رویکردهای مختلفی نسبت به تظاهرات دیده‎ام. با وجود این، پلیس هیچ اقدامی در قبال عاملان خشونت انجام نداده است.

به گفته این روزنامه‌نگار، هفته گذشته شهروندان به اصلاح قانون بازنشستگی دولت فرانسه اعتراض کردند و پلیس علیه تظاهرات کنندگان از اقدامات خشونت‎بار و از باتوم استفاده کرد.

در پایان تظاهرات، تنها تعداد انگشت شماری از مردم خشونت داشتند، با وجود این، پلیس علیه همه معترضان از خشونت استفاده کرد.

شهروندان فرانسوی به تغییرات دولت در سیستم بازنشستگی اعتراض کردند و در پی آن پلیس فرانسه به خشونت علیه معترضان متوسل شد.

آنچه از اعتراضات اخیر در فرانسه مشاهده شده نشان می‌دهد که پلیس فرانسه در برابر اعتراضات ضددولتی از خشونت بیشتری علیه معترضان استفاده کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *