انوشیروانی: وزنه‌برداری نتوانسته به حق و جایگاهش در ایران برسد/ روزی که کمپ تیم ملی را دیدم، اشکم درآمد

11:05 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۹۶۱۳
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری گفت: با وجود اسم بزرگ وزنه‌برداری، این رشته شرایط خوبی ندارد که امیدوارم حمایت اسپانسر منشا خیر شود و این حمایت چندین سال ادامه داشته باشد.

خبرگزاری میزان - مراسم رونمایی و امضای قرارداد همکاری فدراسیون وزنه‌برداری و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، با حضور بهروزی، قائم مقام شرکت همراه اول، سجاد انوشیروانی، سرپرست فدراسیون و شماری از روسای هیات‌های استانی و قهرمانان این رشته در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است.

سجاد انوشیروانی، سرپرست فدراسیون اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ این رشته از اسپانسر رونمایی می‌شود. امیدوارم بتوانیم در مسیر خدمتگزاری، خادم شایسته‌ای باشیم. ۹۳ درصد مدال‌های المپیک ایران را کشتی و وزنه‌برداری گرفته‌اند که بیشترین مدال طلا هم برای وزنه‌برداری بوده است. با وجود اسم بزرگ وزنه‌برداری، این رشته شرایط خوبی ندارد. اگر هم هنوز وزنه‌برداری روح دارد، بخاطر تلاش‌ هیات‌های استانی است. امیدوارم حمایت اسپانسر منشا خیر شود و با توافقی که انجام شده، این حمایت چندین سال ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: من و همکارانم خادم وزنه‌برداری هستیم و هیچ موقع کوتاهی نخواهیم کرد. آمارهایی که داریم خوب نیست و اگر جایی کار خوبی انجام شده، به خاطر کارهای استان‌ها و پیشکسوتان است. امروز رُک و صریح با آمار سخن می‌گویم. نمی‌شود در اتاق‌های فدراسیون پا گذاشت. اخباری در جامعه وزنه‌برداری ردوبدل می‌شود که شاید نشان از انجام شیطنت‌هایی از درون ماست. از روز اول جایی را تحویل گرفتیم که حتی حضور در اتاق‌هایش مشکل بود. کمپ وزنه‌برداری توسط یک قهرمان وزنه‌برداری بازسازی می‌شود. من در کمپ آزادی قهرمان شدم اما روز اولی که این کمپ را دیدم، اشکم درآمد. وزنه‌برداری نتوانسته به حق خودش و جایگاه خودش در ایران برسد.

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری گفت: در این مدت تلاش کردیم قهرمان‌های وزنه‌برداری را دور هم جمع کنیم تا این کِشتی به گل نشسته را به حرکت درآوریم. یکی از اقدامات اخذ اعتبار و تخصیص آن به تمام استان‌ها به میزان ۶۲ میلیارد تومان است. این اعتبارات در سه مرحله تخصیص داده می‌شود که ابلاغ مرحله اول به وزارت ورزش ارسال شده و ابلاغ مرحله دوم نیز اسفند انجام می‌شود و هر استان مجموعا یک‌ونیم تا دو میلیارد تومان دریافت می‌کند که فقط برای ساخت و نوسازی زیر ساخت‌ها است و جای دیگری نمی‌توانند هزینه کنند.

انوشیروانی ادامه داد: می‌دانیم که استان‌ها در بدترین شرایط از نظر تجهیزات هستند و بیش از ۱۵ سال است ابزار استاندارد در ایران نداریم. ما بودجه‌ای برای تجهیز استان‌ها گرفته‌ایم و می‌دانیم اگر استان‌ها تجهیز نشوند، کمیت و کیفیت را در استان‌ها نخواهیم داشت. ما باید از شرایط سنتی خارج شویم و به سمت ایده‌آل گرایی برویم.

وی درباره اضافه شدن کراسفیت به این فدراسیون گفت: این رشته به وزنه برداری کمک می‌کند چون قرابت دارد با وزنه برداری و از لحاظ درآمدزایی و استعدادیابی. برنامه ما این است که به سمت ایده‌آل گرایی و مدرن شدن برویم و از حالت سنتی و رکود خارج شویم تا توانمند شویم.

انوشیروانی تصریح کرد: سال آینده، سال شلوغ و پرترافیکی برای وزنه برداری است. رقابتهای نوجوانان قهرمانی جهان، وزنه برداری قهرمانی آسیا که حکم یک مرحله از انتخابی المپیک را دارد، بازیهای آسیایی و ... را پیش رو داریم که بسیار مهم است. جایگاه زنان را هم نباید نادیده گرفت که در حال توسعه و ترقی هستند و باید برای آنها نیز برنامه ریزی مدونی داشت.

سرپرست فدراسیون در مورد اینکه در نشست گذشته اطراف شما شلوغ بود اما الان خلوت تر است، گفت: رضازاده قرار بود حضور پیدا کند اما به دلیل اینکه عروسی خواهرزاده اش بود نتوانست بیاید. باقری و برخی از استان ها هم به دلایل مشغله عذرخواهی کردند. ما با هیچ کس مشکل نداریم و برنامه این است که از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم چون همه آنها کمک حال ما خواهند بود.

انوشیروانی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی است که وعده‌ها عملی شود تاکید کرد: تلاش ما این است همه آنها عملی شود. پیگیری‌هایی که انجام دادیم همه مستند هستند. مطمئن باشید یک ثانیه هم برای بهتر شدن وزنه برداری را از دست نخواهیم داد. امروز یکی از آن وعده ها جذب حامی مالی بود که به ثمر نشست.

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در مورد تحریم سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان گفت: ما این موضوع را محکوم می کنیم؛ سجادی یکی از وزاری کاربلد و پرکار ماست. قطعا با حضور او اقداماتی برای بهبود وضعیت ورزش کشور انجام شده است. او یک قهرمان ارزشمند بوده و از هر تلاشی برای کمک یه وی دریغ نخواهیم داشت.

وی در مورد اینکه یکی دو نفر در فدراسیون استعفا داده‌اند، گفت: هیچ استعفایی نداشتیم و کتبی ندادند. در بخش زنان یکسری ایده‌ها و شاخص‌ها داشتیم و در مورد آنها به مشکل برخوردیم . خانم کهرنگی زحمتکش است اما در اجرای این ایده‌ها با فدراسیون به مشکل برخورد و در آینده نزدیک یک نایب رییس جدید معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *