کلمبیا درخواست آمریکا را برای ارسال سلاح به اوکراین رد کرد

11:13 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۹۶۱۶
رئیس جمهور کلمبیا می‎گوید پیشنهاد واشنگتن را برای ارسال سلاح به اوکراین رد کرده است.

خبرگزاری میزان - «گوستاوو پترو»، رئیس جمهور کلمبیا، می‎گوید که واشنگتن پیشنهاد داده که کلمبیا تسلیحات نظامی ساخت روسیه را به اوکراین منتقل کند، اما کلمبیا این پیشنهاد را رد کرد.

به گزارش «تاس»، «پترو»، گفت: در گفت‌وگو با «لورا ریچاردسون» مقام ارتش آمریکا و دیگر مقام‎های آمریکایی، به من گفته شد که به دلیل ناتوانی کلمبیا در حفظ سلاح‌های ساخت روسیه در خدمت فعال، آنها آماده انجام این کار و ارسال آن به اوکراین هستند.

رئیس جمهور کلمبیا، می‎گوید که تجهیزات نظامی ساخت روسیه که در اختیار کشورش است در حال حاضر در وضعیت فنی نامناسبی قرار دارند، زیرا اخیراً فرصتی برای سرویس‌دهی مناسب وجود نداشته است.

وی افزود: ما از هیچ کسی طرفدارای نمی‌کنیم. ما طرف صلح هستیم. به همین دلیل است که هیچ یک از تجهیزات روسیه در خاک ما، صرف نظر از شرایط فنی آن، در این درگیری استفاده نخواهد شد.

«لورا ریچاردسون»، فرمانده بخش فرماندهی جنوبی آمریکا پیش‌تر گفته بود که ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه و شش کشور دیگر آمریکای لاتین تجهیزات نظامی روسیه را در اختیار دارند و آمریکا در حال تلاش برای جایگزینی آن با تجهیزات آمریکایی در صورتی است که آن کشورها بخواهند تسلیحات را به اوکراین ارسال کنند.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین پیشتر گفته بود که این طرح آمریکا محدودیت‌های قانونی دارد، اما کرملین این موضوع را به دقت زیر نظر خواهد داشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین کلمبیا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *