وزیر کار: وعده یک میلیون فرصت شغلی تحقق یافت

12:56 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۹۸۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی از محقق‌شدن وعده یک میلیون فرصت شغلی در سال خبر داد و گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه‌‌شده جدید داشته‌ایم.

خبرگزاری میزان _ صولت مرتضوی، وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی، در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: آمار ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال عبور کرد و این وعده دولت محقق شد.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارشات فصلی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در فصل پاییز نسبت به فصل بهار در سال‌جاری 7 دهم کاهش پیدا کرد و به ۸.۲ درصد رسید.

مرتضوی با بیان اینکه از ابتدای آغاز به کار دولت تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه‌ شده‌اند، گفت: همچنین برای سال آینده 2 طرح تحولی در حوزه اشتغال نیز داریم.

وزیر کار همچنین اعلام کرد: روز گذشته ۴ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی بابت بدهی به مراکز بهداشتی و درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد پرداخت شد.

شاهد فقر مطلق در کشور نیستیم

مرتضوی با اشاره به افزایش یارانه‌ها و منابع سازمان‌های حمایتی مانند سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: در کشور شاهد فقر مطلق نیستیم، اگر هم به صورت نادر در کشور باشد شاید از دید دستگاه‌های حمایتی خارج است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *