در راستای تحقق دستورات رئیس دستگاه قضا؛ رفع مشکل و احیای 81 واحد تولیدی و صنعتی و ایجاد اشتغال برای بیش از 4 هزار نفر با همت دادگستری استان قزوین ممکن شد

9:00 - 06 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۰۲۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
55 بازدید میدانی، رفع مشکلات 40 واحد و احیای41 واحد تولیدی دیگر و ایجاد اشتغال برای 4 هزار و 222 نفر و ... برخی از اقدامات دادگستری استان قزوین در 9 ماهه گذشته در راستای اجرای دستورات رئیس دستگاه قضا مبنی بر حمایت از تولید بوده است.

خبرگزاری میزان – با توجه به این موضوع که کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، رفع آسیب‌های اجتماعی و استقرار امنیت مطلوب در جامعه، به مسائل اقتصادی گره خورده است در چند سال اخیر در تحقق شعار مقام معظم رهبری ورود دستگاه قضا به حوزه تولید، کاری جهادی و به اذعان فعالان عرصه تولید بی‌نظیر بوده است.

رئیس قوه‌قضاییه، نیز در تاریخ دوشنبه (۲۱ شهریور) سال‌جاری در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، گفت: دستگاه قضایی مصمم است بیش از گذشته به حمایت از تولید داخلی و مساعدت دولت در این عرصه مبادرت ورزد و قوه قضاییه در سال‌های گذشته به حمایت از تولید و کمک به دولت از این طریق، پرداخته است اما در صدد است این حمایت و کمک را بیشتر، منسجم‌تر و هدفمندتر دنبال کند حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس به همه بخش‌ها و سازمان‌های قضایی مأموریت داد در راستای حمایت از تولید داخلی، جهش تولید، رفع موانع کسب‌وکار، اشتغال‌زایی، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی اقدامات مقتضی و لازم را ترتیب دهند.

در همین راستا دادگستری استان قزوین چون سال‌های گذشته در سال‌جاری نیز در حمایت از تولیدکنندگان، احیا و جلوگیری از تعطیلی و ورشکستگی واحدهای تولیدی و همچنین اشتغال نیروهای فعال استان اقدامات شایان ذکری انجام داده که شرح مختصری از آن را در قالب گفت‌وگو خبرگزاری میزان، با علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین، می‌خوانید:

«بازدید مسئولان قضایی استان قزوین از واحدهای تولیدی»

علی شعبانی درباره اهم فعالیت‌ها و اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین با بیان اینکه در راستای تاکیدات رئیس دستگاه قضا و حمایت از تولید داخلی، در 9 ماه گذشته، 82 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استانی برگزار شده، افزود: در این جلسات 128 مصوبه برای حمایت از واحدهای تولیدی ابلاغ و مشکلات 106 شرکت بررسی شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه با بازشدن درب هر کارخانه‌ و ایجاد فرصت‌های جدید برای اشتغال درب یک زندان بسته می‌شود، گفت: باید بخشنامه ها و قوانین موجود به نفع تولید کنندگان و فعالان اقتصادی تفسیر شود زیرا این کمترین کاری است که برای حفظ تولید کشور می‌توان انجام داد.

وی با بیان اینکه مسئولان استان قزوین امسال در راستای گره‌گشایی و مانع زدایی از مشکلات، با 55 بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی مسائل و مشکلات آنها را به صورت میدانی مورد بررسی قرار داده‌اند، افزود: این اقدامات در آینده نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

شعبانی اعلام کرد: با توجه به مجموع این اقدامات و با پیگیری‌های صورت گرفته، در سال‌جاری 40 واحد تولیدی رفع مشکل و 41 واحد تولیدی استان قزوین نیز احیا و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه با بیان اینکه با حل و فصل مسائل و مشکلات این واحدهای صنعتی و تولیدی، زمینه بازگشت به کار 51 نفر فراهم شد، افزود: همچنین زمینه جذب و ایجاد اشتغال برای 4 هزار و 222 نفر در استان فراهم شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین تاکیدکرد: در سال‌جاری رفع موانع تولید و گره‌گشایی از مشکلات حوزه صنعت و تولید در راستای تحقق شعار سال و سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های قوه قضاییه در این حوزه در دستور کار دادگستری استان قرار دارد و امیدواریم با مجموعه تلاش‌ها و اقدامات تا حد توان شرایط مساعد تری برای تولید فعالان این حوزه فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

سامانه ارتباط تصویری دادستان قزوین با تولیدکنندگان و شهروندان افتتاح شد

انتهای پیام/


برچسب ها: تولید دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *