رئیس سازمان خصوصی سازی: ۹۹۰ ملک راکد دولت در مسیر مولد سازی قرار گرفت

23:07 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۰۷۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در جلسه امروز هیئت عالی مولد سازی دارایی های دولت، ۹۹۰ ملک و دارایی راکد دولت در مسیر مولد سازی قرار گرفت.

خبرگزاری میزان- حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی در ارتباط با بخش خبر ۲۱ اظهار داشت: در سومین جلسه هیئت عالی مولد سازی دارایی های دولت که امروز برگزار شد، ۴۷۰ دارایی( اموال غیرمنقول) وزارت جهاد کشاورزی، مازاد تشخیص داده شد که حدود ۶۳۱ پروژه نیمه تمام این وزارتخانه را در حوزه های آبخیزداری، زهکشی، پروژه های حمایت از اراضی کشت کشاورزی و... تامین مالی خواهد کرد.

وی افزود: همچنین ۵۲۰ دارایی(اموال غیرمنقول) وزارت آموزش و پروش نیز مازاد تشخیص داده شد که ۱۶۴۹ پروژه نیمه تمام این وزارت خانه را که اغلب آن ها مراکز آموزشی و مدارس نیمه تمام هستند تامین مالی می کند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد:  با تصویب هیات عالی مولد سازی دارایی های دولت، در مجموع ۹۹۰ ملک به عنوان دارایی های مازاد و با قابلیت تهاتر با پروژه های نیمه تمام عمرانی شناخته شد.

قربانزاده در خصوص روش مولد سازی این دارایی ها نیز بیان داشت: این دارایی ها در مرحله اول ارزش افزایی خواهند شد به این معنی که از خام فروشی آن ها پرهیز می شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: برای ارزش افزایی به دارایی های دولت اقداماتی اعم از تفکیک، تغییر کاربری، افزایش تراکم و... صورت خواهد گرفت و این املاک پس از ارزش گذاری و قیمت کارشناسی بالاتر به منظور تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی تهاتر می شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *