وزیر امور خارجه: ایران آمادگی دارد دانش و تجربه خود را در مسیر توسعه تانزانیا، در اختیار این کشور قرار دهد

18:45 - 06 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۱۶۳۳
دسته بندی: بین‌الملل- جهان
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای تانزانیایی خود تاکید کرد: ما آمادگی داریم در مسیر توسعه و صنعتی شدن تانزانیا، دانش و تجربه خود را به ویژه در حوزه های دانش‌بنیان، کشاورزی، شیلات، سد سازی، آبخیزداری و آبیاری در اختیار این کشور قرار دهیم.

 خبرگزاری میزان – بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و راستروگومنا لاورنس تکسا وزیر ‏امور خارجه تانزانیا بعد از ظهر امروز در خصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه و توسعه همکاری های مشترک گفت و گو تبادل نظر كردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت و گوی تلفنی،  ضمن تبریک انتصاب خانم راستروگومنا لاورنس تکسا به عنوان وزیر امور خارجه جدید تانزانیا، بر ضرورت توسعه همکاری های مشترک در عرصه های مختلف تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود: خوشبختانه دو کشور در مجامع بین المللی دیدگاه های مشترکی دارند و همواره گسترش مناسبات دوجانبه به خصوص در عرصه های تجاری و اقتصادی در اولویت بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه خاطر نشان کرد: ما آمادگی داریم در مسیر توسعه و صنعتی شدن تانزانیا، دانش و تجربه خود را به ویژه در حوزه های دانش‌بنیان، کشاورزی، شیلات، سد سازی، آبخیزداری و آبیاری در اختیار این کشور قرار دهیم.

خانم راستروگومنا لاورنس تکسا نیز ضمن تشکر از ارسال پیام تبریک کتبی و شفاهی وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت انتصاب ایشان به عنوان وزیر امور خارجه جدید تانزانیا، توسعه همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف را خواستار شد.

وی افزود: تانزانیا همکاری های دوجانبه را به ویژه در حوزه های تجاری و اقتصادی و همچنین برگزاری هر چه سریع تر کمیسیون مشترک دو کشور در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *