خشونت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی و رقم خوردن مرگبارترین روز جنین

10:03 - 07 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۲۰۴۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فلسطین در روزهای اخیر شاهد موج جدید خشونت و وحشی گری رژیم صهیونیستی در میانه سکوت مدعیان حقوق بشر است.

خبرگزاری میزان – یورش تقریبا پنج ساعته رژیم صهیونیستی به اردوگاه و شهر «جنین» در روز گذشته یکی از خشونت بار ترین یورش‌های این رژیم علیه فلسطینیان بود که 10 شهید و 20 مجروح برجای گذاشت.

در حالی که جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر چشمان خود را بر جنایات رژیم صهیونیستی بسته اند، چشم اندازی برای پایان این خشونت‌ها و وحشی گری‌ها وجود ندارد.

-همه در جنین کسی را برای سوگواری دارند

به گزارش «میدل ایست آی»، هزاران فلسطینی در مراسم تشییع جنازه 9 شهید فلسطینی که روز گذشته در جریان یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه «جنین» به شهادت رسیدند، حضور داشتند.

براساس جدیدترین آمارها، شمار شهدای فلسطینی در ماه نخست سال 2023 به 30 نفر رسید که دستکم 6 نفر آن‌ها کودک هستند.

در حالی که پیشتر، از سال 2022 به عنوان مرگبارترین سال برای فلسطینیان از زمان انتفاضه دوم یاد می‌شد، با روی کار آمدن کابینه راست افراطی بنیامین نتانیاهو، سال 2023 سالی تیره تر به نظر می‌رسد.

در سال 2022 حدود 250 فلسطینی به شهادت رسیدند؛ این در حالیست که در 26 روز از ماه نخست سال 2023 حدود 30 فلسطینی شهید شدند.

-نگرانی از تشدید خشونت‌های رژیم صهیونیستی

به گزارش «گاردین»، حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین، نگرانی‌ها درباره تشدید خشونت‌ها علیه فلسطینیان را افزایش داده است.

حمله مذکور که سبب شد پنجشنبه، 6 بهمن به عنوان یکی از مرگبارترین روزهای «جنین» نامیده شود، بیم از درگیری تمام عیار رژیم صهیونیستی علیه فلسطین را پس از خونین ترین سال درگیری‌ها یعنی 2005 تشدید کرده است.

یک فیلمساز فلسطینی – هلندی در این رابطه گفت: ساعت‌ها وسط درگیری بودم؛ دیوانه کننده بود؛ بولدوزر رژیم صهیونیستی خیابان را مسدود و پس از آن خودروها و یک مکان عمومی را تخریب کرد؛ مادران به دنبال پسرانشان می‌گشتند؛ من در تمام عمرم در فلسطین چنین چیزی ندیده بودم.

وزارت بهداشت فلسطین با انتشار بیانیه ای وضعیت اردوگاه «جنین» را بسیار بحرانی خوانده و افزود: صهیونیست‌ها از رسیدن آمبولانس‌ها به مجروحین جلوگیری کردند.

شمار قربانیان این حمله بالاترین آمار در یک عملیات واحد است که از زمان شروع ثبت رکوردهای توسط سازمان ملل در سال 2005 ثبت شده است.

تشدید خشونت‌ها در درگیری میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در پی درگیری‌های چند دهه ای به شدت افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود که روی کار آمدن راستگراترین کابینه در اراضی اشغالی اوضاع ناآرام موجود را شعله ور تر کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *