پنج افسر پلیس آمریکا به قتل یک شهروند سیاهپوست متهم شدند

12:17 - 07 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۲۰۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ضرب و شتم یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس آمریکا در هنگام بازداشت به مرگ وی منجر شد.

خبرگزاری میزان – پنج افسر پلیس ممفیس در ایالت تنسی آمریکا در قتل تایر نیکولاس، شهروند سیاهپوست آمریکایی مقصر شناخته شدند.

به گزارش «اسپوتنیک»، در 7 ژانویه 2023 (17 دی 1401) پلیس تایری نیکولز، شهروند 29 ساله سیاهپوست آمریکایی و پدر یک پسر خردسال را به اتهام بی احتیاطی در رانندگی دستگیر کرد، اما پرونده به مرگ نیکولز یک روز پس از بازداشت منتهی شد.

در حالی که پلیس ممفیس مدعیست که فرار نیکولز از صحنه سبب تعقیب و گریز و متعاقب آن درگیری شد، پنج افسر پلیس در پرونده قتل یک راننده سیاهپوست به جنایت‌های مشابهی مانند قتل درجه دوم، تعرض شدید، آدم ربایی و سوءاستفاده از قدرت دولتی متهم شدند.

 اگرچه مقام‌های پلیس ممفیس علت مرگ نیکولز را اعلام نکردند، اما خانواده نیکولز می‌گویند که او بر اثر سکته قلبی و نارسایی کلیوی ناشی از خشونت پلیس جان خود را از دست داده اند.

یک کالبد شکافی مستقل نیز اعلام کرد که نیکولز از خونریزی شدید ناشی از ضرب و شتم شدید رنج برده است.

فیلم دوربین بدنه پلیس ممفیس نیز به وکلا و خانواده نیکولز نشان داده شده و قرار است امروز به صورت عمومی منتشر شود؛ به گفته یکی از وکلای خانواده نیکولز، وی هنگام دستگیری مورد ضرب و شتم و با تیزر هدف شوک قرار گرفت؛ صدای گریه وی در فیلم دوربین بدنه پلیس ممفیس نیز شنیده می‌شود.

پلیس ممفیس در پی این حادثه ناچار به ارائه بیانیه ای شد که در آن تایید کرد که برخورد افسران پلیس با نیکولز وحشیانه بوده است.

 دادستان ناحیه ای نیز اعلام کرد که هر پنج افسر پلیس در قتل نیکولز مقصر هستند.

افسران مذکور هفته گذشته از اداره پلیس اخراج شدند.

نیکولز به دلیل بیماری کرون حدود 65 کیلو وزن داشت؛ این در حالیست که افسرانی که وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند، هریک بیش از 90 کیلو وزن داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *